۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۹۹۵۵
امام جمعه اندیمشک:

معرفت شرط اساسی در انتظار فرج است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک معرفت را شرط اساسی در فرج امام زمان (عج) دانست و گفت: هنگامی که شناخت واقعی از از امام زمان(عج) داشته باشیم می توانیم در ردیف منتظران واقعی او قرار گیریم.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز‌ اظهار داشت: هیچ کس بدون شناخت از امام زمان(عج) و حکومت عدل حضرت در ردیف منتظران واقعی قرار نخواهد گرفت.

امام جمعه اندیمشک با بیان این که در بحث انتظار به عمل نیاز است تصریح کرد: صرف این که خود را از منتظران بدانیم کافی نیست و کسی که این چنین باشد در حقیقت خود و دیگران را فریفته است.

این استاد حوزه علمیه توجه به فعالیت‌های فرهنگی در این راستا را بسیار با اهمیت دانست و ابراز داشت: انجام فعالیت‌های فرهنگی در شناخت حضرت مهدی(عج) و فراهم کردن زمینه ظهور او بسیار مؤثر است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود شناخت از مسأله انتظار را بالاترین عبادت‌ها پس از شناخت خدا عنوان کرد و آن را عامل ایجاد شور و حرارت در زندگی و نشاط عمومی خواند.

حجت الاسلام خدامی تصریح کرد: مسأله انتظار مولد امید مثبت و واقعی است و سبب می‌شود تا رذایل کنار رفته و تلاش ها برای دستیابی به قله های پیشرفت افزون شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک در ادامه با بیان اینکه انتظار ثوابی در حد شهادت در رکاب پیامبر اکرم(ص) دارد بر ضرورت توجه بیشتر به این موضوع مهم تأکید کرد و خواستار فراهم کردن زمینه عملی و قلبی برای این موضوع شد.

وی صبر، مقاومت، تعهد و مسؤولیت‌پذیری را از دیگر موضوعات مهم و نهفته در انتظار واقعی دانست و به نقش اقشار مختلف مردم، به ویژه مسؤولان در انجام کارهای فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: این امر عامل مهمی در کاسته شدن از معضلات جامعه داردو چنانچه در هر شهری پرچم مهدویت برافراشته شود فساد از آن شهر برچیده خواهد شد./945/ت302/س
ارسال نظرات