۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۹۹۵۹
آیت الله مهان نواز:

حجاب نماد عفت و عزت زنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهمان نواز گفت: حجاب نماد عفت وعزت زنان و از شاخص های مهم فرهنگ دینی واز عناصر اصلی هویت ملی ماست و بی شک کرامت آدمی درگرو پایبندی به عفاف است که در پرتو آن سلامت جامعه حفظ می شود.
 آيت الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد
آیت الله حبیب الله مهمان نواز، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد در خصوص برکات و فواید جامعه سالم گفت: جامعه سالم موجب رشد و بالندگی همه انسان ها اعم از زن ومرد می شود طبیعی است آن دسته از کسانی که خود را صاحب قدرت و فرهنگی برتر می دانند تمام تلاش خود را به کار می گیرند تاجهان را به کیفیت مطلوب و ماندگار مورد نظر خود برسانندو از همه ابزارها استفاده می کنند تافرهنگ بی بندوباری رواج نیابد.

وی افزود: حجاب پرچم اسلام و درحقیقت لباس عقل عملی زنان مسلمان است، پس در راستای نهادینه سازی فرهنگ حجاب وعفاف در جامعه باید از تمامی ظرفیتها بهره جست.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: حجاب و رعایت عفاف یک امر اخلاقی و دینی است؛ اما متاسفانه امروز در دنیای غرب ، بی حجابی و بی بندوباری باعث از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در غرب با عنوان آزادی از زن به عنوان یک وسیله شهوانی و ابزاری استفاده می کنند که این امر موجب انحراف جوامع بشری و فساد اخلاقی و اجتماعی در این کشورها شده است.

آیت الله مهمان نواز اظهار داشت: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است و زن با حفظ حجاب می تواند کرامت و شان انسانی خویش را حفظ کند و در جامعه حضور موثر و فعال داشته باشد.

وی به فلسفه نماز پرداخت و افزود: بـا اندکى تدبـر در آیات قرآن فلسفه حجاب را بـه گونه اى صریح مى بینیم و مى یابـیم که احترام و حرمت زن, فلسفه حقیقى و یا یکى از فلسفه هاى حـجـاب است.

امام جمعه بجنورد در خصوص نقش آموزش حجاب درمدارس گفت: آموزش حجاب درمدارس نقش بسزایی در نهادینه شدن این فرهنگ دارد و مدارس مرکز تعلیم وتربیت و تزکیه اند که آموزش عملی احکام دینی ، بخشی از وظایف معلم و دانش آموز را تشکیل می دهد و توصیه بدون تعلیم وتربیت، پوشش دینی را به دستور خشک وتحمیلی مبدل می سازد.

وی تصریح کرد: زمانی که پوشش دینی درمحیط های اجتماعی و پس از پایان تحصیلات به شکل فرهنگ پذیرفته شده در آید رسمیت عملی پیدامی کند./966/ت302/ص
ارسال نظرات