۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۹۹۶۶
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت و گو با السفیر:

دولت لبنان موضع شایسته ای در برابر تجاوزهای مکرر اسراییل بگیرد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم در گفت و گو با روزنامه السفیر به بررسی موضوع های مختلفی همچون پدیده شبکه های جاسوسی اسراییلی در لبنان، تجاوزهای مکرر رژیم اشغالگر صهیونیستی به مرزهای لبنان، عملکرد نیروهای حافظ صلح بین الملل در جنوب لبنان و کشتی های کمک رسانی به مردم غزه پرداخت.
شيخ نعيم قاسم


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت و گو با روزنامه لبنانی «السفیر» با تاکید بر اهمیت اطلاعاتی آخرین جاسوس بازداشت شده رژیم صهیونیستی در شرکت آلفا، وابسته به شرکت مخابرات لبنان، گفت: دستگاه قضایی کشور باید به طور قاطع با مزدوران و جاسوسان علیه امنیت ملی برخورد و آنها را به اشد مجازات محکوم کند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره گسترش پدیده شبکه های جاسوسی دشمن، خواستار اجرای حکم اعدام درباره این جاسوسان و تشدید مجازات آنها شد و افزود: محاکمه این افراد نباید مانند محاکمه مزدوران دستگیر شده بعد از عقب نشینی رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی جنوب لبنان در سال 2000 نمادین باشد؛ چراکه تنها اعدام، عامل بازدرندگی برای جاسوسان است.

وی با اشاره به سخنان اخیر جفری ویلتمان، معاون وزیر امور خارجه امریکا در خاورمیانه مبنی بر اختصاص میلیون ها دلار از سوی دولت آمریکا برای خدشه واردکردن به چهره حزب الله در میان قشر جوان لبنان، خواستار همکاری کلیه مسؤولین در پیدا کردن افرادی که به نحوی در این مسأله دست دارند و از این پول بهره گرفته اند، شد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از گفت و گوی خود پیرامون دادگاه بین المللی ترور رفیق الحریری، نخست وزیر پیشین لبنان با اشاره به تصمیم حزب الله مبنی بر عدم تعامل با موضوع دادگاه بین المللی و کیفرخواست این دادگاه که بر اساس تحلیل های روزنانه ها یا اطلاعات نادرست است، گفت: رویکرد حزب الله نسبت به این مساله بر اساس طرحی است که سید حسن نصرالله ریخته اند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان پیرامون درگیری های اخیر بین مردم و نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل مستقر درجنوب لبنان (یونیفل)، گفت: نیروهای یونیفل نباید اسباب ناراحتی و نگرانی مردم جنوب را فراهم کنند و با رفتار ناشایست اعتماد بین خود و اهالی را از بین ببرند، مانند مانور نظامی اخیر که می خواستند در مناطق مسکونی و در زمانی نامناسب بدون هماهنگی با ارتش لبنان برگزار کنند.

وی با اعلام اینکه حزب الله در صدد است تا از طریق یکی از نمایندگان فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، موضع دولت در خصوص چگونگی رویارویی با تجاوزها و تهدیدهای مکرر اسراییل علیه لبنان و مورد آخر آن یعنی ربوده شدن یک چوپان لبنانی به دست نظامیان صهیونیست را جویا شود، افزود: دولت لبنان باید مسؤولیت این امر را پذیرفته و برای مقابله با این اقدامات اسراییل کاری کند.

گفتنی است که نظامیان صهیونیست یکشنبه گذشته یک چوپان لبنانی به نام عماد حسن عطوی را در منطقه السدانه در نزدیکی شبعا در جنوب لبنان ربوده و با خود به خاک فلسطین اشغالی بردند.
ا
ین در حالی است که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان طبق معمول ادعا کردند که متوجه این نقض حریم لبنان و عبور صهیونیست ها از خط مرزی آبی و ربودن این چوپان نشدند.

عماد عطوی 24 ساعت پس از ربوده شدن، توسط نیروهای یونیفل که در منطقه ناقوره مستقر هستند، تحویل مسؤولان نظامی لبنان شد اما به خاطر شدت جراحات وارده ناشی از ضرب و جرح نیروهای صهیونیست برای درمان به بیمارستان دولتی در شهر صور منتقل شد.

وزارت خارجه لبنان به دنبال آن در بیانیه ای اعلام کرد بیروت به دنبال اقدام یک گشتی وابسته به نیروهای دشمن اسراییلی در ربودن عماد حسن عطوی، شهروند لبنانی به شورای امنیت شکایت کرد.
در این بیانیه آمده است: این فرد در خارج از شهرک السدانه بین شبعا و کفرشوبا در داخل خاک لبنان بازداشت شده و مورد ضرب و شتم نیروهای اسراییلی قرار
گرفته بود که این امر نقض آشکار قطعنامه 1701 شورای امنیت محسوب می شود.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان همچنین درباره جریان های مخالف و موافق دولت کنونی لبنان، گفت: وحدت و یکپارچگی جریان مخالف دولت لبنان در سطح بالایی است، اما جریان 14 مارس به ویژه با خروج ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان از آن، این گونه نیست.

وی همچنین پیرامون طرح روانه شدن کاروان های دریایی کشتی های کمک رسانی به سوی غزه، تصریح کرد: این طرح به طور کلی برای مردم فلسطین مفید و سودمند است ولی ادامه این طرح به مسؤولین آن بستگی دارد؛ زیرا حزب الله در این موضوع دخیل نیست.

گفتنی است که شربل قزی، تکنسین تعمیر و نگهداری بخش فنی شرکت مخابراتی آلفا که این روزها از وی به عنوان جاسوس خطرناک موساد در لبنان یاد می شود در 14 سال اخیر فعالیت هایی را تحت نظر موساد انجام داده است که افشای عمق آنها به زمان بیشتری نیاز دارد./981/الف

ارسال نظرات