۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۹۹۷۶

اعلام سه روز عزای عمومی از سوی حزب الله به مناسبت درگذشت علامه فضل الله

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت علامه فضل الله را تسلیت گفت و به همین مناسبت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
علامه محمد حسين فضل الله؛ مرجع شيعيان لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت علامه محمدحسین فضل الله، مرجع تقلید برجسته شیعه در لبنان را تسلیت گفت و اعلام کرد: جهان اسلام و جهان عرب و کشور لبنان، امروز یک عالم برجسته‌ را از دست داده است که همواره با شجاعت و قاطعیت در کنار مقاومت علیه دشمن صهیونیستی و مستکبران ایستاد و از مبارزان قهرمان دفاع کرد.

حزب الله در این بیانیه، مواضع آشکار علامه فضل الله را گواهی روشن بر رویارویی همیشگی وی با رژیم اشغالگر و اقدام های جنایت آمیزش دانست و افزود: علامه فضل الله یکی از برجسته ترین مبلغان و طرفداران وحدت اسلامی و مخالفان تفرقه و آشوب بود و در میان مردم زیست و با درد و رنج آنها آشنا بود.

حزب الله لبنان در این بیانیه از دست دادن چنین الگویی که لبنان به آن نیاز داشت را خسارت و زیانی جبران ناپذیر دانست و افزود: جهان امروز یک مبارز و رهبر واقعی را از دست داده است، اما راه او را تمامی مبارزان آزاده ادامه خواهند داد و مجاهدت های وی در میدان علم و عمل همواره روشنگر مسیر آنان خواهد بود.

حزب‌الله لبنان در ادامه ضمن تسلیت به محضر امام زمان (عج)، خانواده و تمامی دوستداران علامه فضل الله، مشارکت گسترده در مراسم تشییع و عزاداری وی را خواستار شد و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

گفتنی است که بر اساس گزارش های غیر رسمی، پیکر پاک علامه فضل الله، صبح سه شنبه در بیروت تشییع خواهد شد و تصمیم اولیه بر دفن پیکر ایشان در مسجد حسنین در ضاحیه جنوبی بیروت است که در آن نماز جمعه را اقامه می کرد. /981/الف

ارسال نظرات