۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۹۹۹۴
عضو خبرگان رهبری:

تخریب چهره روحانیت آگاه توطئه شوم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: دشمنان با درک نقش رهبری نظام در مدیریت بحران، درصدد تخریب جایگاه مراجع و روحانیت هستند.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جمع روحانیان طرح هجرت استان آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر تبریز اظهار داشت: اگر امروز شاهد اجرایی شدن احکام دینی در حکومت اسلامی ایران هستیم، همه در سایه مجاهدت روحانیان اصیل پیرو خط امام بوده است.

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ اسلام و تشیع خواهیم یافت که هرگاه روحانیت آگاه و مبارز در خط مقدم مبارزات ضداستبدادی و استعماری بوده، پیروزی حاصل شده است، چنان‌که انقلاب اسلامی ایران در سایه مجاهدت مراجع و علمای جلیل القدر حاصل شد.

آیت الله شبستری با بیان اینکه دشمنان درصدد جدایی مردم و ولایت هستند، گفت: فتنه کران بدانند؛ عبرت های تاریخی به مردم ایران آموخته که جدایی از روحانیت و مرجعیت، انحراف و گمراهی را در پی دارد، چنانکه تجربه تلخ مشروطیت با دخالت استعمارگران واقع شد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که استکبار جهانی با گسترش شبکه‌های تبلیغاتی درصدد تخریب چهره واقعی روحانیت اصیل و انقلابی است، تصریح کرد: دشمنان با درک نقش رهبری نظام در مدیریت بحران، درصدد تخریب جایگاه مراجع و روحانیت هستند.

عضو خبرگان رهبری با تشریح جایگاه رهبری در مدیریت افکار ادامه داد: امروزه دشمنان بهتر از کس دیگری می دانند که ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب است؛ از این رو برای تضعیف جایگاه و شان مرجعیت و ولایت فقیه تلاش می کنند.

وی با اشاره به این‌که در سی سال گذشته روحانیت در دفاع از اسلام ناب همواره با هجمه دشمنان روبه‌رو بوده است، خطاب به روحانیان و مبلغان اظهار داشت: بایستی با بصیرت و ولایت‌مداری خود دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر بهره‌مندی روحانیان از فناوری‌های نوین برای تبلیغ مبانی دینی‌ گفت: در عصری که تهاجم فرهنگی فراگیر شده است، موضع انفعالی غیرقابل قبول است، بایستی در تبیین ارزش های دین مبین اسلام موضعی تهاجمی اتخاذ کرد.

گفتنی است، کارگاه آموزشی روحانیان طرح هجرت این استان به مدت دو روز در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات