۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۸۰۰۰۲
حجت الاسلام نقویان:

انس جوانان به نماز راه رهایی از انحراف است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نقویان گفت: خانواده‌ها اگر می خواهند فرزندانشان دچار گمراهی ‌نشوند باید آنان را نمازخوان تربیت کنند.
حجت الاسلام ناصر نقويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر نقویان، 13 تیرماه در همایش مربیان معارف و ارشاد اسلامی که با عنوان«نمازشناسی و بصیرت» در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد افزود: ریشه‌ای ترین آیه برای نماز آیه «انها لکبیرة الا علی الخاشعین» است.

وی ادامه داد: خداوند فرموده نماز سخت و سنگین است؛ از این رو ما ابتدا باید خودمان حلاوت و شیرینی آن را بچشیم تا بتوانیم به دیگران انتقال دهیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در سوره معارج خداوند 9 صفت برای نمازخوان ذکر کرده است که نمازخوانان کسانی هستند که دائما در نماز هستند و عهدشان را رعایت می کنند و ... و گرنه در کربلا هم عده ای نماز خواندند و شمشیر علیه امام هم کشیدند و این نماز نیست بلکه ادا درآوردن است.

حجت الاسلام نقویان با طرح این سؤال که چرا برخی از نمازخوانان مرتکب گناهان کبیره هم می شوند، بیان کرد: هر کس خرقه‌ای بر دوش و تسبیحی بر دست گرفت که نمازخوان نیست؛ بلکه باید شرایط دیگر را هم که در قرآن آمده رعایت کند.

وی با بیان این‌که همین نماز معمولی و ادا درآوردن هم مؤثر است افزود: البته اگر در زندان‌ها بررسی شود شاخصی به دست می آید نمازخوانان از دیگران بهتر هستند و بیشتر مجرمان کسانی هستند که نماز نمی خوانند.

این مبلغ عرصه دین تصریح کرد: ای کاش ریاست وقت حوزه علمیه، کارگردان سریال مارمولک را با حضور همه خبرنگاران داخلی و خارجی تجلیل می کرد که با وجود ضعف‌هایی که در فیلم بود توانست این نکته را منتقل کند که لباس روحانی آنقدر اثرگذار است که می تواند یک زندانی را هم تحت تأثیر قرار دهد.

وی با تأکید بر ترویج نماز و چشاندن شیرینی آن به فرزندان افزود: خانواده‌ها اگر می خواهند فرزندانشان دچار گمراهی و هرزگی و ... نشوند باید آنان را نمازخوان تربیت کنند.

نقویان بیان کرد: یکی از شاخص های کار روحانیان این است که کششی را در میان کارکنان وزارتخانه ها و سازمان ها ایجاد کنند و تعداد نمازخوان‌ها را زیاد و به حداقل‌ها اکتفا نکنند.

حجت الاسلام نقویان تاکیدکرد: روحانیون صاحب کار دارند و نیازی به این سازمان و وزارتخانه ندارند و خداوند وعده داده اگر در راه من مجاهده کنید ما شما را به راه های خودمان هدایت می‌کنیم./.925/پ202/س
ارسال نظرات