۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۸۰۰۰۵
آیت الله نمازی:

ارتحال علامه فضل الله خلأ بزرگی در جبهه مبارزه با صهیونیسم در جهان اسلام ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه ارتحال علامه فضل الله خلا بزرگی در جبهه مبارزه با صهیونیسم در جهان اسلام ایجاد کرد، وی را شخصیتی مجاهد و تاثیرگذار در عرصه های مختلف جهان اسلام و کشور لبنان دانست.
آيت الله نمازي
آیت الله نمازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت علامه سیدمحمدحسین فضل الله، مرجع تقلید شیعیان لبنان،‌ گفت: با درگذشت این عالم،‌ ملت لبنان،‌ حزب الله و همچنین شیعیان کشور لبنان، یکی از حامیان بزرگ و شخصیت های تاثیرگذار در عرصه های مختلف را از دست داد.

وی علمیت، تلاش و مجاهدت بی وقفه را از ویژگی های بارز علامه فضل الله ذکر و تصریح کرد: علامه فضل الله از شاگردان بزرگ مکتب نجف بود و در محضر بزرگانی همچون حضرات آیات محسن حکیم،‌ خویی،‌ سید محمود حسینی شاهرودی و دیگر بزرگان تلمذ کرد و به درجه عالیه اجتهاد دست یافت.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: علامه فضل الله یک شخصیت ملا،‌ تحصیلکرده‌ و صاحبنظر در مسائل علمی،‌ سیاسی و اجتماعی و اسلامی بود و وزنه سنگینی در کشور لبنان برای مسلمانان و شیعیان به شمار می رفت.

آیت الله نمازی با تجلیل از خدمات متعدد علامه فضل الله ابراز داشت: وی از جمله شخصیت های مشوق و ترغیب کننده حزب الله لبنان در مبارزه علیه استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل بود و در برابر تهدیدات مردم را به مبارزه ترغیب می کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: بنده در برخی سفرهایی که به کشورهایی همچون لبنان،‌ سوریه و دیگر کشورهای عربی داشتم و ملاقات هایی که با علامه فضل الله انجام دادم،‌ وی را شخصیتی صاحبنظر در مسائل فقهی و علمی یافتم.

وی گفت: علامه فضل الله در عرصه های سیاسی نیز دارای موضعی ثابت و تغییر ناپذیر بود و همواره این ویژگی را در وجود خود حفظ کرد.

آیت الله نمازی،  ارادت ویژه به امام راحل و انقلاب اسلامی ایران را از دیگر ویژگی های بارز مرحوم علامه فضل الله ذکر و تصریح کرد: این شخصیت بزرگ جهان اسلام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جزو ارادتمندان به امام راحل بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در راستای حمایت از انقلاب،‌ امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ثابت قدم و استوار بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ علامه فضل الله در مساله مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی، پایگاه بزرگی برای حزب الله، شیعیان کشور و عموم مردم لبنان بود و در مجاهدت و رویارویی با استکبار نقش مهمی را ایفا کرد.

آیت الله نمازی در پایان بیان داشت:‌ فقدان و ارتحال علامه فضل الله خلا بزرگی را در عرصه های علمی و فقاهتی و به ویژه در مسائل سیاسی در جبهه مقابله با صهیونیسم جهانی در کشور لبنان و جهان اسلام ایجاد کرد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات