۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۸۰۰۶۷

آغاز به‌کار کارگروه‌ تخصصی کلام و ادبیات عرب در حوزه علمیه گرگان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان از ایجاد کارگروه های تخصصی کلام و ادبیات عرب‌ همزمان با تعطیلات تابستانه این حوزه ‌‌خبر داد.
مدير حوزه علميه امام خميني گرگان
حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درگرگان، با اشاره به آغاز فصل تابستان گفت: فعالیت کارگروه تخصصی کلام و ادبیات عرب بیستم تیر‌ماه در این حوزه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که در این طرح حدود چهل نفر از طلاب علاقه‌مند شرکت دارند، افزود: این دوره کوتاه مدت به صورت اختیاری در حوزه علمیه امام خمینی‌‌(ره) گرگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این‌که در مدت سال تحصیلی حوزه به دلیل محدودیت‌های درسی و نیز کوتاه بودن زمان یک طلبه نمی‌تواند به صورت عمقی و ریشه‌ای به برخی دورس حوزه بپردازد، خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره سبب افزایش دانش علمی یک طلبه در درس مورد نظر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان با بیان این که در کارگروه‌های تخصصی کلام و ادبیات عرب مطالب و سرفصل‌ها به صورت عمیق علت‌یابی می‌شوند، تصریح کرد: در این دوره کوتاه مدت مهم‌ترین مباحث مورد نظر در درس کلام و ادبیات عرب از دیدگاه اجتهادی به موضوع موردن نظر پرداخت خواهد شد.

حجت الاسلام ملکی با تأکید براین‌که حوزه‌های علمیه از تعطیلات تابستانی می‌توانند برای تقویت علمی و آموزشی طلاب در دروس مورد نظر بهره لازم را ببرند، خاطر‌نشان کرد: حوزه‌ها باید از این فرصت کوتاه تعطیلات تابستان برای برگزاری برخی کلاس‌های علمی و آموزشی بهره گیرند./950/پ202/س
ارسال نظرات