۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۸۰۱۲۶

پرورش انسان صالح و مصلح از شاخص های تعلیم و تربیت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگرعلوم تربیتی گفت: اگر اوقات فراغت در قالب برنامه های دینی هدایت شود، آثار به سزایی در رشد شخصیتی جوانان و هویت یابی آنان خواهد داشت.
اوقات فراغت

حجت الاسلام حمید توسلی خواه، پژوهشگر علوم تربیتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مقوله تعلیم و تربیت باید بصورت نهادینه شده در اوقات فراغت پی گیری شود.

وی ادامه داد: اوقات فراغت جوانان باید به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شود که بتواند به نیازهای مخاطب جواب گو باشد و او را برای زندگی اجتماعی آماده کند.

این محققق علوم حوزوی با بیان اینکه تعلیم و تربیت اسلامی در آموزش محدود نمی شود، گفت: روش فکر کردن و راه چگونه زیستن و آموختن مهارت های کاربردی در اردوها و برنامه های جمعی در طول دوران اجرای اوقات فراغت از ویژگی هایی است که در برنامه های مصوب مدارس کمتر می توان دید.

وی تصریح کرد: اگر اوقات فراغت در قالب برنامه های دینی هدایت شود، آثار به سزائی در رشد شخصیتی جوانان و هویت یابی آنان می تواند داشته باشد.

این محقق علوم حوزوی اظهار داشت: یکی از ارزشهایی که ما داریم ، تاکید بر صالح بودن و مصلح بودن است، صالح یعنی فرد خودش ارزش مدار باشد و مصلح یعنی اینکه دیگران را هم به راه هدایت و رشد رهنمون شود.

وی افزود: مبلغان می توانند با نهادینه کردن ارزش ها و باورپذیر کردن بایدهای دینی، افرادی را تربیت کنند که در جامعه نه تنها تحت تاثیر قرار نگیرند، بلکه بتوانند اثرگذار باشند.

این استاد علوم تربیتی تاکید کرد: تابستان بستری آماده برای تربیت نسل جوان است که در کنار ورزش و نشاط، معارف الهی را در قالبهای متفاوت مانند انواع رشته های هنری فرا گیرند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات