۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۸۰۱۵۳

جایگاه حجاب و عفاف در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مسأله حجاب از واجبات دین و فریضه‌ای الهی است که باید جایگاه و ارزش آن برای مردم تبیین شود.
حجاب
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: حجاب برای زنان مصونیت است چرا که رواج بدحجابی در جامعه ترویج گسترده مفاسد اخلاقی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: همه نهادهای فرهنگی باید در راستای ارتقای آگاهی‌های مردمی در راستای حفظ جایگاه حجاب در جامعه بسیج شوند.

این مقام مسؤول با اعلام این‌که فرهنگ‌‌سازی و آموزش صحیح در راستای تبیین جایگاه حجاب در اسلام می‌تواند نتایج مثبت و قابل قبولی داشته باشد، اظهار داشت: نباید برخورد با پدیده بدحجابی با خشونت همراه باشد، باید با ظرافت و عطوفت اسلامی با این مسأله مقابله شود تا اثرگذاری مناسب داشته باشد.

وی بدحجابی در جامعه را نوعی بحران روانی اعلام کرد که بر خانواده حاکم شده و سبب از بین رفتن ارزش‌های اسلامی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به گسترش روزافزون تهاجم فرهنگی غرب و جنگ نرم، دشمنان اسلام درصدد ترویج فرهنگ بی‌ هویتی و جایگزینی آن به جای فرهنگ غنی اسلامی هستند که مقابله با این مسأله نیازمند آگاهی و هوشیاری مسؤولان و خانواده‌‌ها و بهره‌‌گیری از روش‌های مناسب‌ با رده‌‌های سنی مختلف است.

حجت الاسلام فخری با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در تبلیغ و ترویج بی‌حجابی گفت: این رسانه‌ها باید بدانند مخاطب نسل جوانی هستند که ممکن است کوچک‌ترین حرکت نادرست، لطمه‌ای جبران ناپذیر بر فکر آنها وارد کند و آنها را به اشخاصی سست عنصر و گریزان از احکام اسلامی تبدیل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان گفت: حجاب و پوشش اسلامی کلید سعادت جامعه بوده و امنیت اخلاقی را در جامعه تامین و انسان از هرگونه فساد دور می‌کند./936/پ302/س
ارسال نظرات