۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۸۰۱۶۸
به مناسبت تشییع پیکر علامه فضل الله؛

دولت لبنان امروز را تعطیل و عزای عمومی اعلام کرد

خبرگزاری رسا ـ ریاست شورای وزیران لبنان، امروز را به مناسبت تشییع پیکر علامه سید محمدحسین فضل الله عزای عمومی اعلام کرد.
فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، ریاست شورای وزیران لبنان، امروز سه شنبه را به مناسبت تشییع پیکر پاک علامه سید محمدحسین فضل الله، مرجع برجسته تقلید شیعه در این کشور، عزای عمومی اعلام کرد و ادارات و موسسات عمومی و همچنین دانشگاه ها و مدارس رسمی و خصوصی را تعطیل کرد.
به مناسبت این رویداد دردناک شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون لبنان نیز برنامه های عادی خود را قطع کردند و به همدردی با مردم این کشور پرداختند.
گفتنی است که این مرجع برجسته شیعه در لبنان، چند روز پیش به علت بیماری کبد در بیمارستان بهمن در جنوب بیروت بستری شد و با وجود تلاش بی وقفه پزشکان در پی خونریزی شدید داخلی، روز یکشنبه در سن هفتاد و پنج سالگی به دیار باقی شتافت.
به همین مناسبت، پیش تر حزب الله لبنان نیز سه روز عزای عمومی اعلام کرده بود و نهادها، مؤسسه ها و سازمان خیریه تحت اشراف علامه فضل الله به مدت یک هفته را تعطیل و عزای عمومی اعلام کرده بودند.
احزاب، گروه ها و شخصیت های سیاسی، مذهبی و اجتماعی بسیاری در لبنان، ایران، منطقه و جهان درگذشت این عالم برجسته و شخصیت مذهبی و سیاسی بی نظیر لبنان را تسلیت گفتند./981/گ
ارسال نظرات