۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۸۰۱۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

رفاه مادی هیچ گاه مورد غفلت انبیاء الهی نبوده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه ادیان ابراهیمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: جامعه ایمانی انعکاسی از صفات الهی در رفتارهای اجتماعی انسان ها است.
مبعث

حجت الاسلام محمد تقی انصاری پور، مدیر گروه ادیان ابراهیمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: فرستادن انبیاء برای هدایت معنوی مردم و تامین رفاه مادی انسان ها است.

وی گفت: رفاه مادی هیچ گاه مورد غفلت انبیاء الهی نبوده است و خواست آنها رفاه مادی در پرتو بینش های معنوی برای مردم بود است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وقتی رابطه انسان با خدا درست شود، به صورت طبیعی رابطه انسان با انسان هم اصلاح شده و زمینه آسایش و رفاه فراهم می گردد، عنوان کرد: این موضوع درباره پیامبر اکرم(ص) به گونه ای جامع تر و عمیق تر دیده می شود.

وی ادامه داد: آیه قرآن می گوید «ما بار سنگین را از دوش مردم برداشتیم» که آن بار سنگین همان اعتقادات غلط و بینش های ناصحیحی بود که در مورد انسان، دنیا و زندگی جاودان داشتند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باورهای غلط مردم توسط ارشادات انبیاء از بین می رود، اضافه کرد: بعثت انبیاء موجب شد تا زندگی اجتماعی مردم اصلاح شده و فرهنگ انسانی ارتقا پیدا کند و در نتیجه سعادت دنیای مردم هم تامین شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه یکی از اهداف بعثت پیامبر اکرم(ص) تکمیل اخلاق است، بیان داشت: اخلاق مربوط به حوزه روابط انسان با انسان است که یک انسان موحد با عبادت، اعلام آمادگی تقرب به خداوند را اعلام می دارد و سعی می کند تا صفات الهی را در خود پرورش دهد.

وی گفت: جامعه ایمانی انعکاسی از صفات الهی در رفتارهای اجتماعی است و این جامعه سعی می کند هرچه بیشتر صفات گوناگون حق تعالی را در جامعه نهادینه کند. /909/پ202/ع


ارسال نظرات