۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۸۰۲۰۷
امام جمعه خوی:

قلم، پاسدار اندیشه های دانشمندان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خوی قلم را مساوی با تمدن بشر و پاسدار اندیشه های دانشمندان عنوان کرد.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري، حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري، حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی در نشستی با حضور دانشگاهیان، مؤلفان، هنرمندان و خبرنگاران به مناسبت روز قلم اظهار داشت : در منابع اسلامی در ارتباط با جایگاه قلم مطالب زیادی مطرح شده و در برخی از روایات آمده که « اولین مخلوق انسان قلم است.» و در ابتدای سوره علق خداوند به قلم و نوشته هایش قسم یاد کرده است.

قلم ، رقم زننده سرنوشت جوامع بشری

وی قلم را مساوی با تمدن بشر، پاسدار اندیشه های دانشمندان، پل ارتباطی گذشته و آینده تاریخ و رقم زننده سرنوشت جوامع بشری عنوان و اظهار کرد : به خاطر این جایگاه است که پیامبر خدا (ص) می فرماید « مداد دانشمندان با فضیلت تر از خون شهدا است.»

حجت الاسلام شکوری با بیان روایتی مبنی بر اینکه «قوام و ثبات امور دین و دنیا در سایه قلم و شمشمیر است» تأکید کرد: با معرفی و چاپ آثار نویسندگان و مفاخر توشه ای ماندگار برای آیندگان تهیه شود.

شناسنامه فرهنگی شهرستان خوی تدوین شود


وی تدوین شناسنامه فرهنگی برای شهرستان را ضروری دانست و معرفی چهره های علمی، ادبی و هنری، تحلیل و ریشه یابی نارسایی ها و ناهنجاری های اجتماعی و همچنین معرفی آثار گذشتگان را از جمله رسالت های سنگین نویسندگان جامعه و اهل قلم عنوان کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی با بیان اینکه مطبوعات و خبرنگاران باید در بیان واقعیت ها صادق باشند، تصریح کرد : پای بندی به اصول خبرنگاری، داشتن استقلال فکری، رعایت مصالح کشور، وحدت ملی، حفظ حرمت اشخاص و ارزش های اسلامی، ایجاد و گسترش امید در جامعه از جمله وظایف و رسالت های خبرنگاران است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از زحمات و تلاش های نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان شهرستان خوی برگزاری چنین جلساتی در جهت بررسی مشکلات اهل قلم و نویسندگان را مفید و مطلوب ارزیابی کرد.

غلامحسین عماری، معاونت استانداری و فرماندار خوی نیز با تبریک روز قلم به نویسندگان و اهل قلم اظهار کرد: نویسندگان با بیان حقایق و واقعیت های موجود در جامعه می توانند تحولات عظیمی در بخش های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جوامع بوجود آورند.

وی بزرگترین رسالت اهل قلم را ایجاد وحدت و تعامل در بین مسؤولان و انعکاس صحیح و به موقع نارسایی ها به مسؤولان نظام عنوان کرد و تشکیل جلسات مداوم در جهت بررسی مشکلات اهل قلم و مطبوعات این شهرستان را خواستار شد.

گفتنی است، در ادامه تنی چند از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان شهرستان خوی در تریبون آزاد به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداختند و در پایان به چهره های برتر در زمینه های نویسندگی ، خبر و هنر لوح سپاس اهدا شد./938/پ202/ص
ارسال نظرات