۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۸۰۲۲۲
عضو خبرگان رهبری:

تبلیغ عمل‌گرا شیوه اصلی در ترویج مبانی دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تأکید بر نقش روحانیت در ترویج فرهنگ دینی گفت: تبلیغ عمل‌گرا بهترین نوع تبلیغ مبانی اسلامی است؛ چون نتایج تبلیغ برنامه‌ریزی شده، مثبت و تأثیرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري


حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تحقق خودکفایی هر کشور در تمامی زمینه‌ها منوط به استقلال فرهنگی آن کشور است، در غیر این صورت تأمین نیازهای جامعه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و حتی اجتماعی بسیار سخت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی استقلال فرهنگی هر کشور را از مسائل حیاتی و ضروری آن جامعه دانست و افزود: اعمال مدیریت صحیح و سیاست‌گذاری اصولی نیازمند استقلال فرهنگی بوده که در سایه آن تعامل با دیگر فرهنگ ها میسر می‌شود.

وی با بیان این‌که فرهنگ اسلامی، فرهنگی غنی و اصیل است، خاطر‌نشان کرد: در شرایطی که دشمنان شرق و غرب با جدیدترین ابزارهای تبلیغاتی علیه فرهنگ ناب محمدی هجمه‌ای همه جانبه آغاز کرده‌اند، مسؤولیت همگان حراست از فرهنگ دینی جامعه است.

عضو خبرگان رهبری با تشریح نقش حوزه‌های علمیه بر صیانت از ارزش‌های دینی ابراز داشت: این مراکز سبب به وجود‌آمدن تأثیرگذارترین حرکت در مسائل اجتماعی و دینی می‌شوند؛ از این رو توسعه و تقویت حوزه‌های علمیه ضرورتی انکارناپذیر است.

امام جمعه مراغه در ادامه با تشریح نقش روحانیت در ترویج فرهنگ دینی خاطر‌نشان کرد: تبلیغ عمل‌گرا بهترین نوع تبلیغ مبانی اسلامی است، نتایج تبلیغ برنامه‌ریزی شده مثبت و تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: مطالعات به روز و بی وقفه نیاز امروز طلاب و مبلغان مبانی دینی است، چراکه دشمنان اسلام در شبهه افکنی لحظه ای درنگ نمی کنند، مبانی و ارزش های اسلامی به سادگی و ارزان به دست ما نرسیده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در شرایطی که جهان اسلام با هجمه‌های مختلف فرهنگی و القائی روبه رو است، جایز نیست که طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه تنها به دروس حوزوی اکتفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در ادامه به تشریح اصول تبلیغ و ویژگی‌های مبلغ توانمند پرداخت و گفت: مخاطب‌شناسی همراه با زمان‌شناسی دو اصل مهم تبلیغ دین هستند./935/ت302/س

ارسال نظرات