۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۸۰۲۳۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

سازمان اوقاف نیازمند یاری روحانیان برای احیای موقوفات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به نقش روحانیان در نهادینه کردن فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف امروز برای احیای موقوفات نیازمند یاری این قشر تأثیر گذار جامعه است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان که با حضور هیأت امنای امامزادگان و متولیان موقوفات این بخش برگزار شد، گفت: مردم و مسؤولان باید همراه اوقاف باشند تا فعالیت های این نهاد مقدس در بخش های مختلف بویژه موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه نتیجه مناسب داشته باشد.

وی با بیان این‌که اوقاف و امور خیریه از نهادهای مقدسی است که زیر نظر ولی فقیه فعالیت می کند، افزود: خدمت در این نهاد توفیق بزرگی است که نصیب ما شده است و کسانی که در این نهاد خدمت می کنند امانتدار اموال و دارایی های واقفان نیک اندیشی هستند که از دنیا رفته اند و نگهداری این امانت همت و کار مضاعفی را می طلبد.

حجت الاسلام سهرابی خاطر نشان کرد: در بخش لاریجان شهرستان آمل 988 موقوفه، 238 رقبه، 86 امامزاده و 209 مسجد، تکیه و حسینیه وجود دارد و موقوفات لاریجان با بعضی از شهرهای بزرگ استان برابری می کند.

وی با تأکید بر این که اوقاف و امور خیریه طبق دستور رهبر معظم انقا اسلامی در فکر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و شناسائی و احیای موقوفات است، تصریح کرد: این دو مسأله مهم سر لوحه کارمان قرار دارد و در ساخت و ساز امامزاده ها برنامه هایی در حال انجام است که در بخش شناسائی و احیای موقوفات با نهادهای ذیربط همچون ثبت و اسناد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه و سازمان بسیج سازندگی تعامل مناسبی صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه به نقش طلاب و روحانیان در نهادینه کردن فرهنگ وقف در سطوح مختلف جامعه اشاره کرد و ادامه داد: سازمان اوقاف امروز برای احیا موقوفات و نیز نهادینه کردن فرهنگ وقف نیازمند یاری این قشر تأثیر گذار جامعه است.

بخشدار لاریجان نیز در ادامه این مراسم گفت: این بخش دارای موفقیت های زیادی است و علمای بزرگی همچون آیات حسن زاده و جوادی آملی را در دامان خور پرورانده است.

گفتنی است، در پایان ضمن قدر دانی از خدمات ارزنده آقای خادمی، حکم سرپرستی اوقاف و امور خیریه لاریجان به حجت الاسلام مهدی خواجوند صالحی اعطا شد./950/پ202/س
ارسال نظرات