۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۸۰۲۳۶
استاد حوزه علمیه:

اخلاق سکولار در پی استعمار بشر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: از وظایف انبیاء، رهانیدن مردم از جهالت ها، بدعت ها، کج روی ها و فتنه ها بوده است.
مبعث


حجت الاسلام محمد رضا ضمیری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرا رسیدن عید مبعث گفت: یک از اهداف بعثت انبیاء هدایت بشر است.

وی ادامه داد: انسان موجودی است که برای رسیدن به سعادت خلق شده است و شکی نیست که حس، تجربه، عقل منابع محدود و خطاپذیری است که نمی توانند هدایت انسان را تضمین کنند.

این استاد حوزه علمیه گفت: انسان به منبعی نیاز دارد که از خطا و اشتباه مصون باشد که این منبع، وحی است که از سوی انبیاء به مردم ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف ارسال انبیاء، برقراری عدالت در زمین است، ادامه داد: در آیات متعدد قرآن بحث عدالت تاکید شده است و پیامبران مردم را در صدد عدالت خواهی و هدایت این جریان یاری کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: تعلیم کتاب و تزکیه نفس از دیگر اهداف ارسال رسل است که یکی مربوط به بعد علمی و دیگری مربوط به بعد عملی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین هدف انبیاء اتمام مکارم اخلاقی است، گفت: پیامبر اکرم(ص) طبق روایات متواتر شیعه و سنی برای اخلاقی کردن جوامع مبعوث شده است.

این استاد ادیان و مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز اخلاق به دو بخش سکولار و دینی تقسیم می شود، گفت: اخلاق بدون توجه به دین معنایی ندارد و اخلاق سکولار در پی استعمارگری است.

وی اذعان کرد: در آیات قرآن، تعبیر به «خروج از ظلمات به نور» آمده است از این رو از وظایف انبیاء، رهانیدن مردم از جهالت ها، بدعت ها، کج روی ها و فتنه ها است.

این استاد حوزه علمیه گفت: رهایی بشر از غل و زنجیر هایی که بر خودش تحمیل کرده است مانند آداب و رسوم باطل، خرافات، بدعت ها از اقداماتی است که پیامبران انجام دادند و می توان به شکستن معیارهای جاهلی مانند کثرت گرائی در مال و اولاد توسط پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ادیان با توجه به سطح تفکر مردم تشریع می شود، اظهار داشت: پیامبر اکزم(ص) آخرین حلقه نبوت را کامل و دین کامل را به بشریت ارائه کرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات