۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۸۰۲۵۱

13 مسجد از محل درآمدهای زکات در خوی احداث شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی از ساخت سیزده مسجد از محل درآمدهای زکات در خوی خبر داد.
حجت الاسلام غلامرضا معصومي نيا، رييس دفتر تبليغات اسلامي خوي
غلامرضا معصومی نیا، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، از ساخت سیزده مسجد از محل درآمدهای زکات در این شهر در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: آگاه‌سازی مردم در خصوص اهمیت و جایگاه زکات و پرداخت این فریضه الهی در آموزه های دینی نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی به صورت شفاف و گسترده است.

وی با تأکید بر این‌که پرداخت زکات باید براساس احکام و آموزه‌های دینی باشد، بیان داشت: چگونگی رفتار و برخورد عاملان زکات لازم است صحیح و اصولی بوده و تأمین نیازهای قشر محروم و مستضعف جامعه در اولویت برنامه های کاری آنان قرار گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی تشریح مبانی و مباحث فقهی زکات در زمینه های مختلف را ضروری دانست و افزود: با برگزاری جلسات متعدد توجیهی برای روستاییان، تبیین سیره پیامبر(ص) و ائمه‌(ع) در دریافت زکات و ایجاد هماهنگی با مجموعه‌های متولی دریافت زکات می‌توان گام‌های مؤثری در انجام این فریضه الهی برداشت.

وی با بیان این‌که احیای پرداخت زکات برکات و آثار متعدد مادی و معنوی در جامعه به دنبال دارد، خاطر‌نشان کرد: سی درصد از محل جمع آوری زکات در روستاها برای نیازمندان و بقیه برای اجرای طرح‌های عمرانی از قبیل مسجد، حسینیه، غسالخانه، جمع‌آوری آب‌های سطحی، خانه عالم و مسکن مددجویی می تواند هزینه شود.

حجت الاسلام معصومی نیا در پایان با اشاره به ساخت سیزده مسجد در مناطق شهری و روستایی شهرستان خوی در سال گذشته افزود: این مساجد از محل زکات پرداخت شده مردم متدین این شهرستان احداث شده که طبق آیه زکات، لازم است از زکات دهندگان برای تشویق سایر مردم به پرداخت این فریضه الهی تقدیر شود./938/پ202/س
ارسال نظرات