۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۸۰۲۶۳

جامعه روحانیت آذربایجان شرقی درگذشت علامه فضل الله را تسلیت گفت

خبرگزاری رسا ـ جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: علامه سید محمد حسین فضل الله در راستای دفاع از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلابی نقش اساسی و محوری در لبنان داشت.
علامه سيد حسين فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی در بیانیه ای که به مناسبت ارتحال این عالم بزرگ شیعه در لبنان منتشر شد، اعلام کرد: در آستانه شهادت هفتمین آفتاب سپهر امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم(ع)‌، خبر ارتحال عالم ربانی و مجاهد نستوه سید محمد حسین فضل الله قلوب مسلمین جهان به ویژه شیعیان را داغدار و موجبات تاثر و اندوه فراوان را پدید آورد.

در این بیانیه افزوده شده است: ایشان به حق یکی از برجسته ترین شاگردان مکتب امام صادق (ع) و پر فروزان ترین ستاره های فقه و فقاهت جهان اسلام به شمار می آمد ، همانند ستاره ای درخشان در آسمان فقاهت و مرجعیت و جهاد و مبارزه درخشید و در حیات پر برکت خویش همواره ملجاء شیعیان لبنان بود.

در بیانیه جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی آمده است: این مرجع عالیقدر شیعیان لبنان در زمان حضورش در نجف اشرف با هم فکری و رایزنی شهید والا مقام سید محمد باقر صدر در شکل گیری و پیدایش نخستین جنبش اسلامی شیعی عراق با نام «حزب الدعوه الاسلامیه»نقش اساسی داشت و پس از بازگشت به موطن اصلی خود با توجه به روحیه انقلابی و ظلم ستیزی که داشت فعالیت های علمی و فرهنگی و اجتماعی گسترده ای را پایه گذاری کرد.

در این بیانیه ضمن تشریح اقدامات علامه فضل الله در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تأثیر‌گذاری ایشان بر مجاهدان جوان لبنان علیه این رژیم آمده است: مواضع پر صلابت و دلیرانه ایشان در جریان مقاومت 33 روزه لبنان تنها نمونه‌ای از فهم دقیق و بینش سیاسی و ایمان مطلق این فقیه مجاهد است.

در پایان بیانیه جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی این ضایعه را به پیشگاه امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، عموم مراجع عالیقدر جهان تشیع و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تسلیت گفته است./۹۳5/د102/س
ارسال نظرات