۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۸۰۲۷۱
امام جمعه رامشیر:

مسؤولان به دور از تساهل و تسامح با بدحجابی مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رامشیر با بیان این که کار اساسی در جلوگیری از پدیده بدحجابی به عنوان یک منکر وظیفه حکومت اسلامی و کارگزاران آن است، از مسؤولان خواست تا به دور از هر گونه تساهل و تسامح با بدحجابی مقابله کنند.
حجت الاسلام سلمانپور، امام جمعه رامشير
حجت الاسلام موسی سلمانپور، امام جمعه شهرستان رامشیر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که حجاب نماد عفاف است، اظهار داشت: هنگامی که در جامعه حجاب اسلامی حاکم شود و زنان پای بند به این مسئله باشند، به یقین عفاف نمود می کند.

امام جمعه رامشیر با اشاره به این که بی حجابی زمینه رشد بی عفتی و ترویج منکرات است، رونق عفت و پاکدامنی را در گرو حاکم شدن حجاب در جامعه دانست و افزود: اگر حجاب را در بعد اجتماعی به عنوان حافظ و سنگر بزرگ بپذیریم، برای حفظ گوهر و پاکدامنی بسیار مفید و مؤثر خواهد بود؛ از این رو هنگامی که با پوشش اسلامی در جامعه وارد می شود، احساس امنیت و آرامش می کند.

وی تبیین جایگاه حجاب و پوشش اسلامی با بهره گیری از آیات و روایات اسلامی را از عوامل مؤثر در فرهنگ سازی حجاب دانست و ابراز داشت: همان‌گونه که در آیات قرآن به مسأله امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است، می بایست حجاب را در جامعه به عنوان معروف و بی حجابی را نهی از منکر معرفی کنیم؛ از این رو مسؤولان باید با نگرشی جامع این فریضه الهی را در جامعه اجرا کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بد حجابی های موجود در جامعه را مسئله ای سازماندهی شده از سوی دشمنان اسلام خواند و با اشاره بر این که رهبر معظم انقلاب از نوزده سال گذشته بر شبیخون و ناتوی فرهنگی تأکید داشتند، تصریح کرد: بی حجابی مدرنیزه شده ای که اکنون در جامعه اسلامی مشاهده می کنیم ناشی از همان تهاجم فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام سلمانپور خاطر‌نشان کرد: کار اساسی در جلوگیری از پدیده بدحجابی به عنوان یک منکر وظیفه حکومت اسلامی و کارگزاران آن است که با استفاده از اهرم قانون با این مسئله مقابله کنند.

امام جمعه رامشیر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش خانواده در فرهنگ سازی حجاب پرداخت و با بیان این که بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه در این نهاد اجتماعی دارد، اذعان داشت: متأسفانه در بسیاری از خانواده ها به سبب ترویج ماهواره، فرهنگ بی دینی، بی حجابی و رذایل اخلاقی شیوع یافته است.

وی افزود: حال که برخی از خانواده ها به دلایل مختلف نمی توانند به وظیفه خود در راستای مقابله با بدحجابی عمل کنند، شایسته است مسؤولان قوه قضائیه و مجریه به دور از هرگونه تساهل و تسامح، به وظیفه شرعی خود جامه عمل بپوشانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی رامشیر مقابله با بدحجابی از طریق ابلاغ‌های سازمانی و اداری را راه دیگری در برابر این پدیده دانست و عنوان کرد: به سبب این که کارمندان ادارات که از دولت و بیت المال حقوق دریافت می کنند، می‌بایست خود را به چارچوب اسلام مقید دانسته و حجاب اسلامی را در جامعه و ارگان های مختلف رعایت کنند.

وی در پایان افرادی را که در برابر حجاب مقاومت می کنند را کسانی دانست که تحت سلطه فرهنگ ابتذال غرب و تبلیغات سوء دشمن اند و ادامه داد: این افراد در حقیقت نیروهای شیطان بوده، و در پی ترویج فرهنگ ابتذال هستند./945/ت302/س
ارسال نظرات