۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۰۳۰۸

کتابخانه تخصصی مهدویت در چالوس راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس از ارسال صد اثر به دبیرخانه همایش ظهور آفتاب خبر داد و اظهار داشت: کتابخانه تخصصی مهدویت در چالوس راه اندازی می‌شود.
امام جمعه چالوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی، امام جمعه چالوس، امروز در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که همایش «ظهور آفتاب» در هفته اول مرداد  ماه برگزار خواهد شد، گفت: این همایش بزرگ استانی با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام قرائتی و برخی شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در چالوس برگزار می شود.

وی در ادامه از ارائه یکصد مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و افزود: در طول برگزاری همایش ظهور آفتاب به مدت یک هفته برنامه‌هایی با عنوان نمازجمعه و انتظار، شعر و انتظار، قرآن و انتظار، انتظار و ظهور آفتاب، زن و انتظار، جشن انتظار، هنر و انتظار، اندیشه و انتظار و صبح انتظار برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام راشدی  ادامه داد: آثار ارسال شده در موضوعاتی نظیر نقش رسانه‌ها در ترویج مهدویت، جریان‌شناسی مهدویت، ویژگی‌های آخر‌الزمان، فلسفه انتظار، تاثیر انتظار در سازندگی فرد و جامعه و عوامل و موانع ظهور بوده است که هم اکنون در مرحله داوری قرار دارد.

امام جمعه چالوس همچنین از نشست تخصصی طلاب و روحانیان با عنوان آسیب‌شناسی، شبهه‌شناسی و نقد فیلم های مهدویت خبر داد و ادامه داد: این نشست نیز در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام راشدی نوری تصریح کرد: همایش ظهور آفتاب به شکل استانی با هدف فراهم آوردن فضایی برای نخبگان، صاحبنظران و اندیشمندان برای بیان ویژگی منتظران، جلوگیری از کج‌روی‌ها، ارائه تعریف درست و منطقی از منجی آخرالزمان، پاسخ به شبهاتی که درباره مهدویت مطرح می‌شود و آگاه کردن منتظران درباره انتظار برگزار می‌شود.

امام جمعه چالوس همچنین از افتتاح و بهره برداری کتابخانه تخصصی مهدویت در حاشیه برگزاری این همایش در مصلای شهرستان خبر داد./950/پ202/ص
ارسال نظرات