۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۸۰۳۴۲
مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی:

خط مقدم ما در جنگ نرم،‌ بحث حجاب و عفاف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی ترویج بدحجابی و بی بندوباری را از جمله توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و تضعیف باورهای اعتقادی و دینی دانست و تاکید کرد:‌ در حال حاضر خط مقدم ما در جنگ نرم دشمنان،‌ بحث حجاب و عفاف است.
حجت الاسلام محمد مهدي ابراهيم‌پور، مدير مرکز تحقيقات و طراحي حجاب ريحانه‌النبي(س)
حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی،‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و عفاف در جوامع اسلامی،‌ نقش روحانیان و طلاب را در نهادینه کردن حجاب و عفاف و پوشش برتر اسلامی برجسته خواند و ابراز داشت: روحانیان نقش بارز و منحصر به فردی در عرصه تبلیغ و فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه روحانیان در عرصه های مختلف تاثیرگذار هستند تاکید کرد: روحانیان در هر زمانی موظف هستند با بهره گیری از شیوه های مناسب، کارآمدی دین را به تمامی جوامع بشری معرفی کنند.

حجت الاسلام ابراهیم پور در ادامه با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و دین، ترویج بدحجابی و بی بندوباری را از جمله نقشه های دشمنان در این راستا دانست و تاکید کرد: دشمنان اسلام و نظام در این زمینه سرمایه گذاری فراوانی را انجام داده اند و در حال حاضر خط مقدم ما در جنگ نرم دشمن،‌ بحث حجاب و عفاف است.

وی با تاکید بر اینکه باید با تمام توان و به طور حساب شده و دقیق با این توطئه دشمنان مقابله کنیم ابراز داشت: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه نیز در این نبرد نقش بارزی دارند و باید وظایف خود را به درستی ایفا کنند.

حجت الاسلام ابراهیم پور تصریح کرد: اگر دشمنان موفق شوند در این زمینه نفوذ کنند در سایر بخش ها نیز موفق خواهند شد برنامه های خود را به پیش ببرند و ما باید مراقب این موضوع باشیم.

وی زمینه سازی برای اجرای احکام اسلامی را رسالت دولت و حاکمیت دانست و ابراز داشت: متاسفانه برخی از نگاه ها به مسائل دینی غیر کارشناسی است که همین موضوع ممکن است آسیب های را متوجه اصل دین کند.

مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی تاکید کرد: هر فردی در جوامع اسلامی باید به گونه ای عمل کند که بهترین کارآمدی را داشته باشد و هر کس در حوزه فعالیت خود انجام وظیفه کند و دولت نیز باید برای اجرای احکام اسلامی در جامعه دغدغه داشته باشد.

حجت الاسلام ابراهیم پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظایف و ماموریت های دولت در حوزه های مختلف،‌ وظیفه دولت را در خصوص کارهای فرهنگی نظارت و سیاست گذاری دانست و تصریح کرد: همانگونه که دولت در حوزه های عمرانی و آموزشی خصوصی سازی را در دستور کار خود قرار داده است و تنها به نظارت و سیاست گذاری می پردازد،‌ در حوزه های فرهنگی نیز ضروری است این کار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نقش دولت در کارهای فرهنگی باید نظارت و حمایت باشد ابراز داشت:‌ دولت باید در زمینه کارهای فرهنگی دست نهادها و تشکل های مردمی را باز بگذارد تا آنها با برنامه ریزی مناسب بتوانند متناسب با نیازها و مقتضیات جغرافیایی کشور برنامه های مختلفی را در خصوص فرهنگ ها داشته باشند.

حجت الاسلام ابراهیم پور ادامه داد: ما در مرکز حجاب ریحانه النبی همین برنامه را در دستور کار خود قرار داده ایم و در مراکز استان ها از نیروهای متفکر و بومی بهره گرفته و به آموزش آنها اقدام کرده ایم و خوشبختانه این موضوع تاکنون ثمرات بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است. /924/ت302/ص

ارسال نظرات