۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۸۰۳۴۴
فرمانده سپاه امام رضا:

جامعه ما در حال حاضر بیش از هر زمانی به یادآوری خاطرات شهدا نیازمند است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال حذف ارزش های اسلامی و انقلابی ماست بیش از هر زمانی به یادآوری ارزش ها و خاطرات سال های دفاع مقدس و شهدا نیازمندیم.
جامعه ما در حال حاضر بیش از هر زمانی به یادآوری خاطرات شهدا نیازمند است
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار داشت: ما در شرایط جنگ نرم به سر می بریم که دشمن به دنبال حذف ارزش های اسلامی و انقلابی ماست که در چنین شرایطی جامعه ما بیش از هر زمانی به یاداوری ارزش ها و خاطرات سال های دفاع مقدس و شهدا نیازمند است.

وی افزود: هر چه از سال های دفاع مقدس فاصله می گیریم نیاز به یادآوری خاطرات و ارزش های آن سال ها بیشتر احساس می شود.

احمدی تصریح کرد: کشور ما همواره در معرض تهاجم دشمن قرار دارد که برای مقابله با این هجمه ها که در شرایط فعلی در عرصه فرهنگ خود را نشان داده است نیازمند حفظ ارزش های اصیل انقلاب و سال های دفاع مقدس هستیم.

این فرمانده سال های دفاع مقدس تاکید کرد: یاداوری خاطرات سال های جنگ و بزرگداشت شهدا به نفع جامعه ماست زیرا شهدا مقام والای خود را نزد پروردگار دارند و این ما هستیم که با یاداوری یاد و خاطره آن ها می توانیم مسیر صحیح را در زندگی پیدا کنیم.

احمدی به برگزاری یادواره سرداران شهید محدثی فر، سمندری و نظری اشاره کرد و گفت: من این سه شهید را از نزدیک می شناختم و در سال های جنگ با آن ها مراوده داشتم و عمق اخلاص و ایمان انها را در صحنه های بسیاری شاهد بودم.

وی ادامه داد: من در سال های دفاع مقدس حداقل با 50 هزار رزمنده افتخار آشنایی داشتم اما پس از گذشت بیش از دو دهه از پایان دفاع مقدس متاسفانه فقط خاطرات تعداد اندکی از آن رزمنده ها در ذهنم مانده که این سه سردار به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که داشتند جزو آن ها محسوب می شوند.

احمدی با اشاره به این که شهید محدثی فر و دو معاونش تصویری زیبا و به یاد ماندنی از خود در ذهن همرزمانشان باقی گذاشته اند اظهار داشت: من هر وقت یاد این سه شهید می افتم ناخوداگاه ویژگی های رفتاری و اخلاقی آن ها در صحنه های دفاع مقدس و در عملیات های سخت آن سال ها در ذهنم تداعی می شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) برگزاری یادواره سردارشهید جلیل محدثی فر و جانشینانش محمدرضا سمندری و امیر نظری ناظر منش را گامی مثبت و تاثیر گذار در جهت معرفی این شهدا دانست وگفت: با وجود نقش برجسته خراسان و سرداران بزرگ آن در سالهای دفاع مقدس و به رغم تلاش هایی که تا کنون صورت گرفته هنوز این نقش تاثیرگذار آنچنان که باید برای نسل حاضر بیان نشده که برگزاری چنین یادواره هایی می تواند در تبیین این جایگاه موثر باشد. /930/د102/ص
ارسال نظرات