۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۸۰۳۴۶
معاون گسترش طرح های مرکز حجاب ریحانه النبی:

مقوله حجاب و عفاف باید جزو متون درسی نظام آموزشی کشور قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون گسترش طرح های مرکز حجاب ریحانه النبی با بیان اینکه مقوله حجاب و عفاف باید جزو متون درسی نظام آموزشی کشور قرار گیرد، بر ضرورت برنامه ریزی مسؤولان ذیربط در این خصوص تاکید کرد.
حجاب
حجت الاسلام مهدی بیاتی، معاون گسترش طرح های مرکز حجاب ریحانه النبی،‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و عفاف در دین مبین اسلام،‌ حجاب و عفاف را از مهم ترین و اساسی ترین موضوعات در جوامع اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه اگر حجاب از یک جامعه اسلامی حذف شود، پایه های بسیاری از اصول متزلزل خواهد شد ابراز داشت: حجاب و عفاف کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین مقوله در ایجاد فضا و زمینه برای تمامی مقولات دینی و مذهبی هستند.

این استاد مباحث عفاف و حجاب، نقش روحانیان و مبلغان را در نهادینه کردن حجاب و عفاف مهم خواند و اظهار داشت: روحانیان و طلاب نقش بسیار مهمی در مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور دارند و باید با برنامه ریزی مناسب نقش و رسالت های خود را به درستی ایفا کنند.

وی آشنایی طلاب و روحانیان را با شیوه های نوین برقراری ارتباط با نسل جوان ضروری توصیف و تاکید کرد: طلاب و روحانیان باید با زبان روز با مردم گفت و گو کنند و با برنامه ریزی مناسب مسائل دینی و آموزه های اسلامی را برای نسل جوان تبیین کنند.

حجت الاسلام بیاتی، با تاکید بر اینکه دولت باید بستر فعالیت های تبلیغی طلاب و روحانیان را فراهم کند گفت: البته خود طلاب و روحانیان نیز باید به گونه ای برنامه ریزی و هدفگذاری کنند که سرمایه های مردمی و مادی هدر نرود.

وی خواستار توجه جدی مسؤولان، نمایندگان مجلس و تمامی دستگاه های اجرایی به مقوله حجاب و عفاف شد و ابراز داشت: متاسفانه برخی از مسؤولان و دستگاه های اجرایی در این خصوص چندان جدی نیستند و با توجه به اینکه ممکن است این طرز نگاه آسیب هایی را به دنبال داشته باشد، ضروری است همه دستگاه ها و نهادها برای حجاب و عفاف بسیج شوند.

حجت الاسلام بیاتی، با هشدار نسبت به شکسته شدن قبح بدحجابی در جامعه تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان نظام درصدد هستند با نقشه ها و حربه‌های مختلف قبح و زشتی بدحجابی و ناهنجاری‌های اخلاقی و ا جتماعی را بشکنند و ما باید در مقابل این توطئه ها هوشیار باشیم.

دبیر مؤسسه علمی فرهنگی تسنیم نور در ادامه، بر ضرورت حمایت دولت از تشکل ها و نهادهای مردمی فعال در زمینه حجاب و عفاف تاکید و با ناکافی خواندن حمایت های صورت گرفته تصریح کرد: با توجه به تکیه تشکل های غیر دولتی به سرمایه های مادی و معنوی مردمی و بهره گیری آنها از ظرفیت های نخبه و فرهیخته، باید سعی شود این گونه نهادها حمایت شوند.

حجت الاسلام بیاتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مقوله حجاب و عفاف باید جزو متون درسی نظام آموزشی کشور قرار گیرد ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر بحث حجاب و عفاف در متون آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی از جمله ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه های کشور جایی ندارد که این موضوع باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی در پایان با ارائه گزارشی از طرح های فرهنگی مرکز حجاب ریحانه النبی تصریح کرد: ما در این مرکز فرهنگی کارهای فرهنگی و تربیتی و آموزشی بسیار خوبی را با استفاده از ظرفیت های طلاب خوش فکر شروع کرده ایم و خوشبختانه این اقدامات در استان های مختلف کشور منشا خیر بوده است. /924/ت302/ص
ارسال نظرات