۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۸۰۳۷۰
تابستان امسال؛

10 هزار قرآن‌ آموز در آذربایجان غربی آموزش می‌بینند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: 10 هزار نفر تابستان امسال در آموزش‌های قرآنی در این استان شرکت می‌کنند.
10 هزار قرآن‌ آموز در آذربایجان غربی آموزش می‌بینند
بهروز علیزاده، مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در ارومیه اظهار کرد: تابستان امسال به منظور غنی سازی اوقات فراغت 10 هزار قرآن آموز در موسسات و مراکز قرآنی سطح استان در کلاسهای آموزشی شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: این آموزشها شامل رشته‌ های روخوانی و روان ‌خوانی قرآن کریم در سطوح مختلف و در قالب طرح جامع و ملی نهضت قرآن‌ آموزی است که با تدریس مربیان مجرب و متخصص در امر قرآن ‌آموزی آموزشهای لازم را فرا می‌ گیرند.

وی افزود: با گذراندن این دوره ها، سطح کمی و کیفی علاقمندان به قرائت کلام وحی ارتقا یافته و زمینه و بستر لازم برای آنها در راستای درک مفاهیم انسان ‌ساز قرآن کریم و ادامه آموزشهای قرآنی در سطوح بالاتر فراهم می ‌شود.

علیزاده با اشاره به ارزش آموزشی این دوره‌ ها گفت: کسب نمره قبولی در این دوره به عنوان 46 ساعت آموزش محسوب شده و به قبول ‌شدگان گواهی پایان ‌دوره اعطا می ‌شود.

وی همچنین از برگزاری نخستین دوره طرح ارتقای معلمان قرآنی خبر داد و اظهار کرد: بیش از 500 مربی مراکز و موسسه‌ های قرآنی مردمی استان در این دوره ها شرکت می ‌کنند.

وی همچنین از حضور 35 مدیر مراکز قرآنی استان در همایش مدیران مراکز و خانه‌ های قرآن شمال‌ غرب کشور خبرداد و افزود: در این راستا 150 نفر از مدیران مراکز و موسسه‌ های قرآنی مردمی استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل در تبریز گرد هم می آیند تا در زمینه ارتقای سطح کیفی و محتوایی آموزش‌های قرآنی به بحث و تبادل ‌نظر بپردازند. /936/پ203/ص

ارسال نظرات