۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۸۰۳۹۸
آیت الله نوری همدانی:

مشروعیت حکومت ولی فقیه در عصر غیبت از جانب خداست / حراست از انقلاب اسلامی وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری، مشروعیت حاکمیت ولی فقیه در عصر غیبت امام زمان(عج) را از سوی خدا و همراهی مردم را عامل مقبولیت و امکان اجرایی حکومت دانست و تاکید کرد: بحمدلله امروز مردم ما وفادار به انقلاب،‌ ارزش ها و رهبری و ولایت فقیه هستند و با تمام وجود در این مسیر حرکت می کنند.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با شماری از دانشجویان علوم پزشکی تبریز و تعدادی از طلاب خواهر غیر ایرانی جامعه الزهرا(س) قم،‌ با اشاره به نقش امام راحل و همراهی مردم در انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و حمایت و پشتیبانی همه جانبه مردم به پیروزی رسید و اگر مردم در انقلاب اسلامی همراهی نمی کردند، این نظام به پیروزی نمی رسید.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به دستاوردها و برکات متعدد انقلاب اسلامی، حفظ و حراست از انقلاب را وظیفه ای همگانی دانست و تاکید کرد: ‌امروز باید با حضور همه جانبه و پرشور خود انقلاب اسلامی را حفظ و از ارزش ها و دستاوردهای بی بدیل آن حراست کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مستکبران را کلافه کرده و هیمنه پوشالی آنها را درهم شکسته است گفت: بحمدلله با حضور مردم، انقلاب اسلامی ایران گردنه های بسیاری همچون جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته است و امروز نیز ملت ایران در عرصه های مختلف صاحب دستاوردهای بسیاری شده است.

این مرجع تقلید، با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در اسلام، مشروعیت حکومت ولی فقیه در عصر غیبت را الهی دانست و ابراز داشت: بنا بر تعالیم اسلامی در راس حکومت باید نبی،‌ امام معصوم(ع) و در عصر غیبت نیز باید ولی فقیه جامع الشرایط حضور داشته باشد و هر نوع حکومتی غیر از این نامشروع و طاغوتی خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: حکومت یک جنبه قداست نیز دارد و مشروعیت حکومت ولی فقیه از طرف خدا،‌ اما مقبولیت آن از سوی مردم و با همراهی آنان حاصل می شود و بحمدلله امروز ملت ایران وفادار به انقلاب اسلامی، ‌ارزش ها و آرمان ها و حامی ولایت فقیه هستند.

وی با تحسین مدیریت ها و راهبری های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری بیان داشت: بحمدلله بعد از ارتحال امام،‌ حضرت آیت الله خامنه ای به بهترین شکل ممکن انقلاب را اداره و مدیریت کرده اند.

این مرجع تقلید با اشاره به تاکیدات پیامبر گرامی اسلام و نحوه ترسیم اداره حکومت بعد از ایشان تاکید کرد: حضرت محمد(ص) خلیفه و جانشین خود را تعیین و مسیر حرکت امت اسلام را مشخص کردند،‌ اما اهل تسنن می گویند با فوت پیامبر،‌ این مردم هستند که جانشین ایشان را مشخص می کنند، در حالی که ما با ادله معتبر می گوئیم خداوند انسان را رها نکرده و حضرت محمد(ص) نیز جانشین خود را معرفی کرده است و حاضریم در این خصوص مناظره کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) افزود: همه ائمه اطهار(ع) برای مبارزه با حاکمان جور و اقامه عدل و داد قیام کردند و در این راه به شهادت رسیدند و ما نیز باید در حد توان خود در مسیر این بزرگواران حرکت کنیم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

این مرجع تقلید دین اسلام را دینی جامع دانست و با بیان اینکه انسان های بی تفاوت و تنبل در این دین آسمانی جایی ندارند تاکید کرد:‌ انسان های بی تفاوت،‌ ترسو و ساکت در اسلام ارزشی ندارند،‌ اسلام به افراد و نیروهای بیدار،‌ شجاع و فریادگر نیاز دارد و از اشخاص بی تفاوت بیزار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی،‌ جوانان ایرانی را افرادی پاک توصیف و تصریح کرد: بحمدلله امروز نسل جوان توجه بسیار خوبی به اسلام دارند و ضروری است به سؤالات آنان پاسخ داده شود.

وی دنیا را دار تکامل خواند و با بیان اینکه همه باید از تک تک لحظات زندگی برای رسیدن به کمال و ترقی بهره بگیریم ابراز داشت:‌ انسان ها دو وظیفه ساختن جامعه و خود سازی را عهده دار هستند و باید در این مسیر با تعهد،‌ تقوا،‌ اخلاص و بصیرت گام برداشت. /924/پ202/ص
ارسال نظرات