۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۸۰۴۰۴

کتاب تحریف‌ ناپذیری قرآن منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «تحریف‌ناپذیری قرآن» تألیف حجت‌الاسلام‌ بهجت‌‌پور‌ پژوهشگر خوزستانی منتشر شد.
کتاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب «تحریف‌ناپذیری قرآن» به تألیف حجت‌الاسلام‌ عبدالکریم بهجت‌‌پور‌ پژوهشگر خوزستانی به شمارگان 3هزار نسخه منتشر شد.

مسلمانان و اصالت قرآن، اتفاق امت اسلامی بر سلامت قرآن، نگرانی و دغدغه‌ها، ریشه‌های ادعای تحریف در منابع روایی فریقین، کوشش فریقین در علاج روایات تحریف قرآن، بطلان نظریه تحریف قرآن از نگاه بزرگان شیعه، نقد و ارزیابی مقدمات قیاس تحریف قرآن، سرفصل‌های اصلی کتاب «تحریف‌ناپذیری قرآن» را تشکیل می‌دهد.

گواهی منصفانه برخی دانشمندان اهل سنت، تکفیر شیعه، دلائل ارتداد و کفر مدعیان تحریف، اعتقاد به تحریف مخالف با اجماع مسلمانان است، نقد و بررسی اسباب ارتداد، نقد نخستین دلیل تکفیر شیعه، نقد دومین دلیل تکفیر شیعه، نقضی آشکار و خلاصه و جمع‌بندی، از دیگر سرفصل های این کتاب می باشند.

گفتنی است حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور از پژهشگران خوزستانی و از شاگردان برجسته و نام‌دار مرحوم آیت‌الله معرفت است که سال‌ها زیر نظر آن محقق قرآن‌پژوه و دانشمند به فعالیت‌های تفسیری اشتغال داشت.

وی سال‌های 73 تا 75 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز بود و چند سال نیز معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و مسؤولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور را بر عهده داشت .

کتاب هایی همچون تفسیر همگام با وحی، آیا مدعی تحریف مرتد است، مدخلی بر استخراج اصول فرهنگی تحول دینی با نگاه قرآنی، کتاب‌شناسی تحلیلی توصیفی قرآن و فرهنگ زمانه، تفسیر موضوعی قرآن و مبانی تفسیر به ترتیب نزول از جمله تألیفات حجت‌الاسلام بهجت‌پور می باشند./945/پ202/ص
ارسال نظرات