۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۸۰۴۰۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

طرح نشاط معنوی با حضور سه هزار نفر در 72 بقعه متبرکه گیلان در حال اجرا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این‌که قرار بود طرح نشاط معنوی در 40 بقعه متبرکه استان برگزار شود، اظهار داشت: به دلیل استقبال زیاد علاقه مندان این طرح در 72 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان
حجت الاسلام میر حسیتی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، از شرکت بیش از سه هزار نفر در طرح تابستانی نشاط معنوی استان خبر داد.

وی با بیان این‌که طرح تابستانه نشاط معنوی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای عمل به رسالت فرهنگی خود و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی طرح نشاط معنوی ویژه افراد 10 تا 18 سال را به اجرا درآورده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این‌که در ابتدا قرار بود طرح نشاط معنوی در 40 بقعه متبرکه استان برگزار شود، ادامه داد: به دلیل استقبال زیاد علاقه مندان این طرح در 72 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حسینی اشکوری آموزش احکام، قرآن و اخلاقیات، جلسات ویژه رفع شبهات دینی و آشنایی با مسایل سیاسی و اجتماعی روز، آموزش های هنری شامل خیاطی، خطاطی و صنایع دستی و برپایی اردوهای سیاحتی و زیارتی را از برنامه های این طرح تابستانه عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که جلسات انس با قرآن با حضور قاریان برتر از دیگر برنامه های این طرح است که در اماکن متبرکه گیلان برگزار می شود، تصریح کرد: اجرای طرح نشاط معنوی تا اواخر شهریور ماه در بقاع متبرکه استان ادامه دارد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اماکن متبرکه و امامزاده ها را بهترین مکان برای تقویت و رشد معنوی نوجوانان و جوانان دانست و خاطر نشان کرد: باید از پتانسیل موجود در اماکن مذهبی در راستای تعمیق ارزش های دینی و فرهنگی در جوانان استفاده کرد.

حجت الاسلام حسینی اشکوری از وجود بیش از 900 بقعه متبرکه در مناطق مختلف گیلان خبر داد و گفت: وجود این تعداد امامزاده و بقعه متبرکه نشانه ولایتمداری مردم این استان است که یکی از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه بهره گیری صحیح از پتانسیل مذهبی این اماکن متبرکه است./950/پ202/ص
ارسال نظرات