۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۸۰۴۲۶
امام جمعه موقت رشت:

برخورد با پدیده بد حجابی به یک مطالبه ملی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با تأکید بر این‌که ملت ولایت مدار ایران اسلامی در انتظار اجرای صحیح طرح عفاف و حجاب در جامعه هستند، بیان داشت: برخورد با پدیده بدحجابی به یک مطالبه ملی تبدیل شده است.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت
حجت الاسلام اسماعیل پور رضا، امام جمعه موقت رشت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت،  گفت: عفت و حجاب یکی از مسائل مهم و کلیدی در اسلام و یک امر زیربنایی است که باید با توجه بسیار و به صورت ریشه ایی به این مقوله پرداخت.

وی با بیان این‌که بدحجابی یک پدیده ضدفرهنگی است که باید برای برخورد با آن از راهکارهای فرهنگی استفاده شود، افزود: برخورد با پدیده بدحجابی در جامعه نباید به یک مسأله سیاسی تبدیل شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان بر فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه و خانواده تاکید کرد و بیان داشت: حجاب متعلق به همه افراد جامعه اعم از دختران و پسران است و بی عفتی، بی حجابی و رها کردن دختران و کودکان در جامعه به حال خود از عوامل ترویج فساد است.

وی بدحجابی را حربه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای هویت زدایی جوانان ایرانی دانست و بیان داشت: دشمنان با سرمایه گذاری کلان در این بخش به دنبال تقویت ضد فرهنگ ها در جوامع اسلامی هستند.

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر این‌که برای تقویت و گسترش حجاب اسلامی و نیز از بین پدیده شوم بدحجابی در جامعه نیازمند یک طرح جامع و زیر بنایی هستیم، خاطر نشان کرد: تنها با شعار نمی توان موضوع بدحجابی را در جامعه از بین برد؛ بلکه همه ی متولیان دینی و فرهنگی باید در عمل دغدغه های خود را به اثبات برسانند.

حجت الاسلام پور رضا ادامه داد: بهره برداری از استادان حوزه و دانشگاه می تواند نظریه های فرهنگی و اجتماعی موثر برای مبارزه با بدحجابی را به حوزه اجرا نزدیک تر کند و وظیفه اندیشمندان نقد منصفانه در عین همراهی با دولت است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه های آموزشی، اجرایی و فرهنگی برای مبارزه با بدحجابی تصریح کرد: دستگاه های مؤثر در فرهنگی عمومی باید برای مبارزه با بدحجابی راهکار علمی و عملی تدوین کنند.

وی با بیان این‌که فرهنگ عفاف و حجاب نباید تنها در یک مقطع مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: متولیان این موضوع باید در هر زمانی مسأله عفاف و حجاب را در سطوح مختلف جامعه تقویت کنند.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: باید از هر فرصتی برای تبلیغ مقوله حجاب به صورت علمی و منطقی استفاده کرده و مثل یک سرباز از ایمان و عقیده‌مان در برابر این بی‌حرمتی‌ها پاسداری کنیم.

وی ترویج و علنی شدن فساد در جامعه را موجب ایجاد فساد و نفاق درونی دانست و بیان داشت: افراد بدحجاب در انحراف اخلاقی جوانان تاثیر گذاشته و موجب آسیب رساندن به همه بافت های جامعه می شود.

حجت الاسلام پور رضا با تأکید بر این‌که ملت ولایت مدار ایران اسلامی در انتظار اجرای صحیح طرح عفاف و حجاب در جامعه هستند، بیان داشت: برخورد با پدیده بد حجابی به یک مطالبه ملی تبدیل شده است./950/ت302/ص
ارسال نظرات