۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۸۰۴۴۰
آیت‌الله وحید خراسانی:

باید قرائت قرآن به بیشترین و بهترین زمان‌ها اختصاص یابد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی گفت: در این تعطیلات تابستانی بهترین کار شخصی که باید همه مشغول بشوید و هر کسی را هم به آن دعوت کنید، صرف وقت در قرائت قرآن است.
آيت الله وحيد 1/ آيت الله وحيد خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی، از مراجع تقلید در دیدار شماری از طلاب و فضلای حوزه علمیه مشهد اظهار داشت: اگر مطلبی را پیامیر(ص) به عنوان وصیت بفرماید، غیر از مطلبی است که بدون این عنوان بگوید. دیگر اینکه اگر وصیت به مثل امیر المؤمنین باشد، روشن است که اعلا و اجل از این مطلب امری نیست.

وی افزود: بنابراین وقتی ایشان می فرمایند « یا علی اوصیک بقرائة القرآن علی کل حال.» کسی ارزش این وصیت را می‌فهمد که بفهمد قرآن چیست. قرآن همان است که خود خدا می‌فرماید: «قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُبِینٌ، یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَام".» اولش این است، قرآن نوری است از نور. دیگر اعلا از این نمی‌شود. از آن نوری که الله نور السموات والارض نوری است که بر شما نازل شده یعنی قرآن است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی ابراز داشت: در سبل السلام. آن سلام چیست؟ آن سلام که در این آیه است آن، قلب سوره‌ یس است. قلب سوره‌ یس این است که "سَلَامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِیمٍ".این قرآن مبدأش این است منتهایش هم آن است. پس وقت را در هر حالی به قرآن صرف کنید.

وی گفت: کسانی هستند که حافظ قرآن نیستند چگونه در هر حالی با قران باشند؟ علی کل حال این است که در غیر آن حال که مصحف در دست نیست، مشغول باشید به سوره‌ قدر و سوره‌ اخلاص، که اعظم سور از جهت توحید، سوره‌ی اخلاص است.

این مرجع نقلید در پایان خاطرنشان کرد: در این تعطیلات(تابستانی)، بهترین کار شخصی که باید همه مشغول بشوید و هر کسی را هم به آن دعوت کنید، آن بهترین کار که عصاره‌ همه اخبار و روایات است، صرف وقت در قرائت قرآن است.

گفتنی است، برگزاری دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم و مراسمات معنوی به مناسبت ایام ماه رجب، پاسخ مسائل شرعی، از جمله مهم ترین برنامه های تبلیغی این مرجع تقلید در مشهد به شمار می آید./968/پ201/ص
ارسال نظرات