۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۸۰۴۴۹
استاد حوزه علمیه مشهد:

دنیا مکتب شیعه را بشناسد در برابر حقیقت و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رجایی خراسانی گفت: اگر دنیا امام و مکتب شیعه را بشناسد در برابر حقیقت و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد.
رجايي خراساني رجايي خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رجایی خراسانی، مدرس حوزه علمیه مشهد روز گذشته در مراسمی که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) در دفتر این مرجع تقلید در مشهد برگذار شد، اظهار داشت: اشیاء و موجودات عالم در نوع و ذات با یکدیگر برابرند؛ ولی در صفات متفاوت هستند و از نظر مکانی، ذات یکسانی دارند اما صفات بعضی مکان ها متفاوت است.

وی افزود: انسان ها از نظر ذات انسانی مساوی اند، به طور مثال آنچه خداوند به سلمان فارسی عطا کرده است مشابه آن به ابوجهل نیز داده است؛ یعنی خداوند همه انسان ها را به هدایت تکوینی وتشریعی مزین کرده و این انسان است که به اختیار خود می تواند در مقام نزول یا صعود قرار گیرد.

حجت الاسلام رجایی خراسانی بیان داشت: به عقیده شیعه خداوند به امامان مرتبه ای بالاتر از انبیاء (به غیر از رسول خدا که خود امام بوده) بخشیده است و دنیا باید امام و مکتب شیعه را بشناسد و به حقیقت و عظمت آن پی ببرد و سر تعظیم فرود آورد.

وی همچنین با بیان اینکه امام کاظم(ع) نقش عظیمی در تربیت شاگردان و ترویج مذهب جعفری ایفا کرده اند، تصریح کرد: ایشان در زمان امامت خود با مشکلات بسیاری مواجه بودند ولی با افرادی که نسبت به ایشان بی احترامی می کردند با ملایمت وتبسم برخورد می کردند.

این استاد حوزه علمیه گفت: ثروتمندان جامعه به جای ایجاد پرونده های حجیم مالی در ادارات قضائی و تهمت و دروغ، همانند سیره اهل بیت(ع) با گذشت و مهربانی وهدیه دادن با این مسائل برخورد کنند؛ زیرا الگوی ما اهل بیت هستند. امام حسین بیان می کنند « چه هدیه ای از آن بهتر که آبروی انسان را بخرد و دشمن را دوست انسان قرار دهد»./968/پ202/ص
ارسال نظرات