۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۰۴۵۳
امام جمعه ماهشهر:

حفظ حجاب سلامت روحی خانواده‌ها را تضمین می‌کند

خبرگزاری رساـ امام جمعه ماهشهر حجاب و عفاف را سبب آرامش در زندگی بشر و ضامن سلامت روحی کانون خانواده دانست.
حجاب
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز دستورات دین اسلام را آمیخته با حکمت و مصلحت دانست و اظهار داشت: دستورات دین مبین اسلام سازگاری کاملی با فطرت انسان ها دارد؛ از این رو هر امر و نهی که خداوند متعال می‌فرماید دارای حکمت و مصلحت است که گاهی اوقات آنها را درک می کنیم و گاهی نیز از ادراک ما مخفی می‌ماند.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به مسأله حجاب در آیات قرآن کریم گفت: بخشی از هدف و انگیزه مطرح‌شدن بحث حجاب، جلوگیری از چشم چرانی‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

وی حفظ حجاب را عاملی برای رسیدن به عفاف معرفی و خاطرنشان کرد: عفاف یک هدف عالی است و منظور از آن محجوب بودن قلب انسان است.

امام جمعه ماهشهر عفاف را ضامن سلامت روحی انسان دانست و تصریح کرد: عفاف سبب آرامش در زندگی بشر و ضامن سلامت روحی و عشق و محبت در کانون خانواده است.

حجت الاسلام غبیشاوی نگاه حرام را از تیرهای زهر آلود شیطان برشمرد و بیان داشت: چشم چرانی و نگاه به نامحرم از تیر های زهر آلود ابلیس است و حجاب ابزاری است که موجب عفت شده و بهترین راه برای جلوگیری از چشم چرانی و نگاه حرام است.

وی آرامش روح و روان انسان ها را خواسته اسلام دانست و خاطر‌نشان کرد: شعار آزادی که از سوی غرب سر داده می شود و جنگ روانی که علیه ادیان و خصوصاً حجاب آغاز کرده‌اند سرچشمه بسیاری از جنایت‌های انسانی در دنیا است و سبب سلب آرامش روحی مردم و از هم گسستن کانون خانواده در غرب شده است.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به تأثیر رفتار و گفتار نخبگان و شخصیت برجسته کشور در راستای ترویج فرهنگ حجاب ابراز داشت: نخبگان و شخصیت برجسته کشور به عنوان یک الگو در جامعه، نباید برای کسانی که دنبال ابتذال و بدحجابی هستند بهانه و دست‌آویز قرار دهند و بدانند که رفتار و گفتار آنها در عمل مردم بسیار تأثیر گذار است.

وی خانواده را تأثیرگذارترین عنصر جامعه خواند و افزود: در خانواده ای که فضای دینی حاکم است و به احکام اسلام و خصوصاً به حجاب اهمیت داده می شود فرزندانی مقید به حجاب و دستورات دین تربیت می شود.

حجت الاسلام غبیشاوی طرح امنیت اجتماعی را بسیار مفید خواند و تصریح کرد: بسیاری از خانم ها بعد از آشنایی با فلسفه حجاب از این طرح استقبال کرده و ضرورت حجاب در جامعه را پذیرفتند.

وی افزود: اگر مسؤولان کشور در برابر تبلیغات گسترده غرب، حکمت‌ها و دستورات دین را به خوبی به گوش جوانان برسانند، اثرتبلیغات مسموم غرب کمتر شده و جوانان نسبت عمل به دین خود بیشتر علاقه‌مند می‌شوند./945/ت302/س

ارسال نظرات