۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۰۴۷۱
امام جمعه موقت نور:

تسریع در اجرای طرح عفاف و حجاب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نور عفاف و حجاب را مسائل ضروری دین اسلام و بزرگ‌ترین مسأله دینی مؤمنان دانست و خواستار پی‌گیری جدی متولیان دینی و فرهنگی در اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور شد.
حجاب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، خطیب جمعه نور، روز گذشته در خطبه‌های ‌نمازجمعه این شهرستان با بیان این‌که حجاب امری الهی و از احکام شرعی ما مسلمانان است بر توجه و تلاش بیشتر مسؤولان و مردم به این مقوله مهم تاکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن 21 تیرماه سالروز عفاف و حجاب افزود: حفظ حجاب یک حکم شرعی است و این حکم که از شریعت برخاسته است یک تکلیف بوده و تعطیل پذیر نیست.

وی همچنین در ادامه به در پیش بودن 11 مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره و تصریح کرد: این مجاهد فی سبیل الله  دست پرورده میرزای شیرازی و استاد شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه بود.

حجت الاسلام رمضانی با اعلام این‌که شیخ فضل الله نوری افتخار نور، مازندران و جهان اسلام است، اظهارداشت: همه مسؤولان باید با اهتمام جدی شخصیت این عالم برجسته را با برگزاری یادبود و برنامه های خاص و ویژه به همگان به ویژه نسل جوان جامعه معرفی کنند.

وی در ادامه همچنین به موفقیت متخصصان صنعت نفت ایران در مهار آتش سوزی یکی از چاه های نفت شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این موفقیت جوانان کشورمان اعجاب آور بوده و شگفتی جهانیان را در داشته است چرا که متخصصان صنعت نفت کمتر از 40 روز علی رغم اعلام شش ماهه متخصصان خارجی توانستند آتش و فاجعه ای بزرگ را مهار کنند.

خطیب جمعه نور اضافه کرد: متخصصان کشورمان پس از موفقیت اعلام کردند که آمادگی داریم تا مشکل کنونی آلودگی خلیج مکزیک را نیز حل کنیم و این برای ایران اسلامی غرورآمیز و برای دشمنان نفرت بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کنونی هسته ای اشاره کرد و ا فزود: ایران اسلامی با تلاش مطیعانه دولت های نهم و دهم از ولایت فقیه، امروز در بحث انرژی هسته ای عزتمند است.

وی همچنین در آستانه فرارسیدن ماه شعبان، اذعان داشت: مؤمنان باید در ماه شعبان یک خانه تکانی جسم و روح داشته تا بتوانند با دلی پاک وپاکیزه در ماه رمضان به میهمانی خدا بروند.

امام جمعه موقت نور در پایان نمازگزاران را به تقوای الهی فراخواند و خاطرنشان کرد: پیام بزرگ و چکیده و ثمره نمازجمعه تقوا و ترس از خدا است./950/پ202/س
ارسال نظرات