۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۸۰۴۷۲
امام جمعه موقت سمنان:

اجرای فرامین رهبر انقلاب درباره اصلاح الگوی مصرف بر همگان واجب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: تحقق و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف از سوی همه مسؤولان و مردم واجب و ضروری است.
عبدوس امام جمعه موقت سمنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان،حجت الاسلام محمد باقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان در خطبه های نماز جمعه این شهر تصریح کرد: تحقق و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف از سوی همه مسؤولان و مردم واجب و ضروری است.

وی افزود: فرهنگ صرفه جویی باید بیش از گذشته در مردم نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدوس استفاده مطلوب و بهینه از سرمایه های عظیم خدادادی به کشورمان را یادآور شد و گفت: با صرفه جویی و اصلاح مصرف می توانیم بار مشکلات خود را در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها کاهش دهیم.

خطیب جمعه سمنان با اظهار تاسف از مصرف نادرست نان توسط مردم اظهار داشت: هم اکنون حدود 30 درصد از نان مصرفی تبدیل به ضایعات می شود و مردم و جوانان باید مشکلات تولید و پخت نان و میزان یارانه اختصاصی به گندم و آرد را بدانند و از این نعمت خدادادی حداکثر بهره را ببرند.

حجت الاسلام عبدوس با اشاره به هفته مالیات گفت:پرداخت مالیات در جامعه یک وظیفه است و مردم باید با پرداختن مالیات دولت را در اداره کشور یاری کنند.

وی از دست اندرکاران امور مالیاتی خواست تا بدون هیچ گونه تبعیضی در بین مردم نسبت به دریافت مالیات از کسانی که به هر طرق ازپرداخت آن فرار می کنند اقدام نمایند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به کاهش وابستگی جامعه به درآمدهای نفتی افزود: مردم و مسؤولان باید با صرفه جویی بهینه از فرآورده های نفتی مدت زمان استفاده از این منابع را افزایش دهند تا نسل های آینده نیز از این نعمت استفاده کنند.

حجت الاسلام عبدوس با گرامی داشت 21 تیرماه 1359 سالروز کشف کودتای آمریکایی پادگان نوژه گفت: کودتاچیان در این عملیات قصد داشتند با یک عملیات از پیش تعیین شده جماران را بمباران کنند که لطف و عنایت خداوند مانع از انجام این حرکات خصمانه آمریکا و همدستانش شد.

وی با گرامی داشت 22 تیرماه روز حجاب و عفاف، رعایت حجاب را از سوی همگان را امری ضروری و واجب دانست و افزود: متاسفانه هم اکنون خانواده های شهدا و بسیاری از مردم از وضعیت حجاب و عفاف جامعه نگرانند و باید با تلاش همگانی حجاب اسلامی ناب را در بین دختران و زنان جامعه ترویج کنیم.

حجت الاسلام عبدوس حادثه 23 تیرماه سال 78 را نیز یاد آور شد و گفت: متاسفانه فتنه آن زمان همچون فتنه سبز پارسال قصد انجام حرکاتی را در جامعه داشت که خوشبختانه با هوشیاری مردم و بسیجیان و تدابیر خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی چشم فتنه کور شد.

وی ادامه داد: دشمنان نیز باید بدانند که مردم در مقابل هر حرکت آنها ایستاده اند و اجازه نخواهند داد تا اهداف پلید خود را در جامعه اسلامی پیاده کنند./960/پ201/ص
ارسال نظرات