۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۸۰۴۹۲
امام جمعه فریمان:

بدحجابی عبور از خط قرمز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه فریمان گفت: یکی از خطوط قرمز در عرصه جامعه اسلامی، مسأله حجاب است و باید مورد توجه قرار گیرد و کسی به خود جرأت عبور از خط قرمزهای آن را ندهد.
امام جمعه فريمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریمان، حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، امام جمعه فریمان، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه ‌‌که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع فریمان، برگزار شد، گفت: بعثت پیغمبر اسلام(ص) به مقام عالی نبوت و خاتمیت، حساس ترین فراز تاریخ درخشان اسلام است؛ گرچه ایشان پیش از بعثت نیز علائمی از عالم غیب دریافت می داشت، ولی مأمور نبود که آن را به آگاهی خلق رساند.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به برخی از خرافاتی که پیرامون بعث بیان شده است،اظهار داشت: پیغمبر از لحاظ نبوغ و استعداد و عقل بر همه مرد و زن مکه و قبایل عرب و مردم عصر برتری داشت؛ با توجه به این حقیقت این مسأله که او پس از اعلام نبوت دچار وحشت و تردید شده و به همسرش خدیجه متوسل شده است غیر ممکن است.

امام جمعه فریمان با بیان واقعیت بعثت از دیدگاه شیعه تصریح کرد: از جمله احادیثی که بازگو کننده حقیقت بعثت است و آغاز وحی را به خوبی روشن می سازد، روایتی است که از امام هادی بیان شده که می فرمایند«هنگامی که حضرت محمد، ترک تجارت شام گفت و آنچه خدا از آن راه به وی بخشیده بود به مستمندان بخشید، هر روز به کوه حرا می رفت و از فراز آن به آثار رحمت پروردگار می نگریست، و شگفتی های رحمت و بدایع حکمت الهی را مورد مطالعه قرار می داد، به اطراف آسمان ها نظر می دوخت، و کرانه های زمین و دریاها و دره ها و دشت ها و بیابان ها را از نظر می گذرانید و...»

وی در آغاز خطبه دوم نماز گفت: در دیداری که هنرمندان با رهبر معظم انقلاب داشتند، دو نکته مهم و اساسى وجود داشت که صرفا اختصاصی به حوزه هنر نداشت و در همه حوزه ها ی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز قابل استفاده است و می توان آن را از ملاک ها و معیار های اساسی نظام برشمرد که یکى از آن‏ها اخلاق نقد کردن و دیگرى‏اخلاق نقد شنیدن است.

امام جمعه فریمان افزود: رهبر معظم انقلاب در این جلسه‌‌ای خطاب به هنرمندان مى‏فرمایند«من می گویم شما انتقاد کنید، منتها انتقاد به معناى واقعى کلمه؛ یعنى مبارزه و چالش خیر و شر را نشان دهید تا معلوم شود، که اگر این نقطه زشت و مردود در جامعه هست، اما انگیزه‏اى هم براى رفع آن وجود دارد وجریانى براى نابودى آن وجود دارد. اگر فقر را نشان می دهید، معنایش این نباشد که در جامعه فقر هست، اما هیچ انگیزه‏اى براى مبارزه با فقر وجود ندارد. اگر اینجور شد، طبعاً فیلم یأس‏آور می شود؛ فضا را تاریک نشان می دهد که این برخلاف واقعیت هم هست.»

خطیب جمعه فریمان گفت: نکته اخلاقی که هنگام انتقاد کردن باید به آن توجه کرد این است که انتقاد باید سازنده و جلو برنده و شکننده بن بست‏ها و بازکننده راه به سمت جلو باشد؛ از این رو انتقادى که حاصل آن یاس و ناامیدى و سرخوردگى و بی‌حرکتى باشد انتقادى است که به صورت ناصحیح بیان شده است و باید با اصلاح شیوه آن به سمت آرمان‏ها و اصلاح شیوه‏ها و درست کردن خطاها حرکت کرد.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: اخلاق نقد شنیدن و برخورد با منتقدان نیز خود نکته ای اساسى است که در عرصه رسانه ملى و صدا و سیما و به طور کلى در عرصه حکومت و سیاست از اهمیت بالایى برخوردار است. نخستین نکته‏اى که در باب انتقاد باید به آن توجه داشت این است که انتقاد، عاملی منفى و سلبى نیست، انتقاد صحیح و درست؛ یعنى انتقادى که شرایط مذکور در اخلاق انتقاد کردن را رعایت کرده باشد نه تنها منفى و بد نیست؛ بلکه خوب و مغتنم و لازم است.

مدرس حوزه علمیه فریمان تصریح کرد: نسبت به انتقادهای ناصحیح و غیر ضروری باید بی توجه بود؛ البته باب انتقاد باز است و نباید به بهانه انتقادهاى ناصحیح با هر انتقادى برخورد کرد اما راه درست آن است که در برابر انتقادهایى نا صحیح با تسامح و بدون نگرانى گذر کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خطوط قرمز در عرصه جامعه اسلامی، مسأله حجاب است و باید مورد توجه قرار گیرد و کسی به خود جرات عبور از خط قرمزهای آن را ندهد.

وی افزود: البته مراقبت از خط قرمزهای حجاب، عزم عمومی را می طلبد نه فقط عزم دولتی؛ بلکه مردم باید بخواهند و این حرکت‌هایی که در حمایت از مسأله حجاب و محکومیت بدحجابی و بی حجابی در سطح جامعه در قالب راهپیمایی ها ایجاد شده بسیار مطلوب و خوب است و باید ادامه پیدا کند تا بر مسؤولان اتمام حجت شود./968/پ202/س

ارسال نظرات