۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۰۴۹۵

برگزاری جشن بزرگ مبعث در جای جای ایران اسلامی

خبرگزاری رسا ـ شهرهای مختلف ایران اسلامی، در سالروز بعثت بزرگ پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی‌(ص) پیامبر رحمت و مهربانی غرق در نور و سرور است.
اللهم صلي علي محمد و آل محمد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مردم شهرهای مختلف کشورمان در سالروز عید مبعث، عید بزرگ جهان اسلام، با برپایی مراسم جشن و سرور، این روز فرخنده و مبارک را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، مردم مؤمن، انقلابی و مسلمان ایران، امروز با آذین بندی خیابان ها و معابر شهرها و برگزاری مراسم و محافل جشن و سرور، عید مبعث رسول اکرم(ص) را گرامی داشتند.

شهرهای مذهبی ایران اسلامی از جمله شهرهای مقدس مشهد و قم نیز در سالروز بعثت رسول اعظم حال و هوای دیگری دارد و حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین مسجد مقدس جمکران مملو از عاشقان و ارادتمندای است که از جای جای ایران خود را به این اماکن مقدس رسانده اند و مراسم جشن روز بعثت را در این اماکن مقدس برگزار کردند.

این گزارش می افزاید، مراسم بزرگداشت سالروز بعثت رسول اکرم(ص) در قم، در دفتر مقام معظم رهبری، بیوت مراجع تقلید، مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی برگزار شد و سخنرانان ویژگی ها و شاخص های حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین ابعاد مختلف بعثت پیامبر رحمت و مهربانی را تبیین کردند و مداحان به مدیحه سرایی پرداختند.

گفتنی است، مراسم جشن عید مبعث در شهر کرمان نیز صبح امروز از ساعت 9 با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و اقشار مختلف مردم در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد. /924/پ202/س
ارسال نظرات