۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۸۰۴۹۹
امام جمعه مرند:

بعثت، جامع معارف ادیان الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند گفت: نخستین ویژگی بعثت ‌رسول اکرم‌(ص)‌ این است که بعثت در بردارنده تمام زیبایی‌های ادیان آسمانی قبل از اسلام است.
اللهم صلي علي محمد و آل محمد
حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، همزمان با سالروز بعثت پیامبر گزامی اسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بعثت از نظر قرآن بر تغییر موضع از یک جایگاه ناخوشایند به یک جایگاه قابل قبول و بایسته دلالت دارد و با وجود این‌که در خصوص تمام پیامبران بعثت رخ داده است؛ اما در قرآن تنها از بعثت پیامبر گرامی اسلام سخن به میان آمده است.

وی با اشاره به دلایل اهمیت قرآن به مسأله بعثت پیامبر اعظم(ص) گفت: عمده‌ترین دلیل این موضوع را می‌توان در این نکته مهم خلاصه کرد که مردم دوران پیش از بعثت رسول الله در یک گمراهی و ضلالت بسیار آشکار قرار داشتند و پس از بعثت پیامبر اعظم‌(ص) بود که مردم و جامعه آن روز به نور و روشنایی و صراط مستقیم رهنمون شدند.

امام جمعه مرند تصریح کرد: بعثت حضرت رسول اکرم (ص) دارای ویژگی های مهم بود که نخستین ویژگی این است که بعثت در بردارنده تمام زیبائی های ادیان آسمانی قبل از اسلام است.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اهمیت و نقش بعثت پیامبر گرامی حضرت محمد(ص) در تغییر سیر تاریخی زندگی بشر خاطر‌نشان کرد: حقایق آسمانی و اصیل بعثت نبی مکرم اسلام(ص) در آیند، زمینه تحقق خود را به دست آورد این حقایق آسمانی در آینده تاریخ بشر رخ می نماید و این آموزه ها پس از دوره تاریخی وقوع بعثت بیشتر برای بشر خودنمایی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از نبوت پیامبر هم چون دیگر انبیای الهی را می‌توان در به سعادت رساندن بشر توصیف کرد.

وی ادامه داد: پیامبر دین مبین اسلام کوشید با تأثیر‌گذاردن در زندگی افراد و پیروان خود، رفتار آنان را مطابق با الگوهای رسمی تغییر دهد وبدین ترتیب دین اسلام به رفتار انسانها در طول تاریخ جهت داد، پس از اعلام نبوت پیامبر اعظم(ص) و سپری شدن دوران اولیه اسلام تا کنون، عده ای بی‌شماری در سراسر جهان به این دین بزرگ الهی گرویده اند.

امام جمعه مرند تأکید کرد: نسل جدید انقلاب می تواند با پرداختن به دیانت و روی آوردن به پارسائی و در برگرفتن دانش و بایستگی های علمی، همچنین متخلق شدن به اخلاق بعثت به وظیفه مهم خویش در برابر بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) جامه عمل بپوشانند./۹۳۵/ت302/س
ارسال نظرات