۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۰۵۰۴
با حضور آیت الله نوری همدانی؛

جشن بزرگ عید مبعث در مصلای شهر کرمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور حضرت آیت‌الله نوری‌‌همدانی، جشن بزرگ سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، با حضور اقشار مختلف مردم، در مصلای شهر کرمان برگزار شد.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، همزمان با سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، مراسم بزرگداشت این روز بزرگ و تاریخی، با حضور مسؤولان، امام جمعه، نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و دیگر اقشار مردمی با سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری‌‌همدانی در مصلای بزرگ شهر کرمان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای مراسم جشن بعثت پیامبر اعظم(ص) که خانواده های شهدا نیز در آن حضور داشتند، حجت‌الاسلام سیدیحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان، با خیرمقدم به حضرت آیت‌الله نوری همدانی و قدردانی از مواضع انقلابی و صریح وی در حوادث بعد از انتخابات اظهار داشت: سفر معنوی این مرجع تقلید به استان کرمان منشا خیر و برکت است.

در ادامه این مراسم، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، در سخنانی با تبریک سالروز بعثت گرامی رسول اکرم(ص) عید مبعث را بزرگ ترین و اشرف اعیاد مسلمانان دانست.

این مرجع تقلید، با تشریح ابعاد مختلف بعثت پیامبر گرامی اسلام، رهایی امت ها از چنگال ظالمان و اقامه عدل را از جمله رهاوردهای بعثت دانست و بیان داشت: اهمیت بعثت حضرت محمد(ص) از ابعاد مختلف قابل بررسی است و باید به این موضوعات توجه کرد.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه، به تبیین ویژگی های حضرت محمد(ص) پرداخت و گفت: آماده سازی مردم برای دریافت معارف ناب اسلامی و آموزه های اخلاقی، زمامداری امت اسلام، صبر و استقامت در برابر استکبار و جریان های ضد اسلامی از جمله ویژگی های بارز پیامبر گرامی اسلام است.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی روز جمعه به استان کرمان سفر کرد و به مدت یک هفته نیز در این استان حضور خواهد داشت و با نخبگان دانشگاهی و حوزوی، خانواده های شهدا، طلاب و روحانیان، مسؤولان و مدیران استان، تشکل های مردمی و نیروهای مسلح استان کرمان دیدار و گفت و گو خواهد کرد./924/پ201/ج

ارسال نظرات