۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۸۰۵۱۵
آیت‌الله نوری‌ همدانی در جمع مردم کرمان:

هرگونه نظام غیر ولایی نامشروع است / عید مبعث از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در جمع اقشار مختلف مردم کرمان، با اشاره به ابعاد گوناگون بعثت حضرت رسول اکرم، علت عمده مشکلات مسلمانان را انحراف از مسیر ترسیم شده توسط حضرت محمد(ص) دانست.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید، پیش ‌از ‌ظهر امروز (نوزدهم تیرماه) در جمع اقشار مختلف مردم کرمان در مراسم جشن عید مبعث که در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، با تبریک سالروز بعثت رسول اکرم(ص)، عید مبعث را یکی از بزرگ ترین و شریف ترین اعیاد امت اسلام دانست.

این مرجع تقلید، با تشریح ابعاد مختلف بعثت پیامبر گرامی اسلام، رهایی امت ها از چنگال ظالمان و اقامه عدل را از جمله رهاوردهای بعثت حضرت خاتم(ص) دانست و بیان داشت: اهمیت بعثت حضرت محمد(ص) از ابعاد مختلف قابل بررسی است و باید به این موضوعات توجه کرد.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه، به تبیین ویژگی های حضرت محمد(ص) پرداخت و گفت: آماده سازی مردم برای دریافت معارف ناب اسلامی و آموزه های اخلاقی، زمامداری امت اسلام، صبر و استقامت در برابر استکبار و جریان های ضد اسلامی از جمله ویژگی های بارز پیامبر گرامی اسلام است.

وی با بیان اینکه بشر به حکومت احتیاج دارد و تمامی جریان‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در گرو حکومت هستند تاکید کرد: طبق آموزه های دینی و اسلامی در راس حکومت باید نبی، امام معصوم(ع) و در عصر غیبت نیز ولی فقیه حاکم باشد.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی، علت عمده مشکلات مسلمانان را انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر اکرم(ص) دانست و اظهار داشت: متاسفانه بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام، در نتیجه انحراف بوجود آمده، اهل‌بیت(ع) کنار زده شدند.

این مرجع تقلید، هرنوع حکومت و نظام غیر ولایی را نامشروع و طاغوتی خواند و افزود: بحمدلله به برکت رهبری های امام راحل و همراهی و حمایت همه جانبه مردم، رژیم شاهنشاهی سرنگون شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امروز همه باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم.

وی نقش مردم را در انقلاب اسلامی بی بدیل توصیف و تصریح کرد: به برکت رهبری های امام راحل و بیانات حکیمانه ایشان مردم ایران بیدار شدند و با خروش تمام پشت سر مقتدای خود حرکت کرده و توانستند استبداد و استکبار را از مملکت قلع و قمع و بیرون کنند.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی در پایان با تجلیل از مدیریت ها و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری ابراز داشت: بحمدلله بعد از ارتحال امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله خامنه ای با دارا بودن همه شرایط و ویژگی ها، به بهترین شکل ممکن انقلاب اسلامی را مدیریت کرده اند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات