۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۸۰۵۲۵
استاندار مازندران:

اروپا از موج توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در هراس است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران گفت: امروز نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در سطوح مختلف جامعه بهترین سلاح برای مقابله با دشمان نظام اسلامی است.
استاندار مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، عصر روز گذشته در بازدید از نخستین نمایشگاه عفاف و حجاب استان در ساری با حضور در جمع خبرنگاران، ‌عفت و پاکدامنی را از پربرکت ترین دستاوردهای پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: عفاف و حجاب را میراث همه اولیای الهی به وی‍ژه پیامبر نور و رحمت است.

وی با بیان این که تأکید دین مبین اسلام بر عفاف و حجاب زنان نشان دهنده ارزش وجودی بانوان در دین مبین اسلام است، افزود: البته این را هم باید متذکر شوم که حجاب و عفاف فقط مخصوص به بانوان نیست؛ بلکه‌ آقایان نیز باید به این مسأله توجه ویژه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران عفت و پاکدامنی بانوان را موجب کمال و سعادت آنها دانست و خاطرنشان کرد: حجاب اسلامی زنان را از هر گونه لغزش و بی عفتی دور می کند و همواره پاک و منزه نگه می دارد.

طاهایی عفت و پاکدامنی را یک قانون الهی دانست و افزود: همه زنان باید به این قانون الهی توجه کنند و آن را در زندگی اجتماعی خود اجرایی کنند.

استاندار مازندران  با بیان این‌که تأکید دین اسلام به توجه زنان به مسأله حجاب و عفاف نشان دهنده ارزشمندی زنان در دین اسلام است، خاطر‌نشان کرد: در منظر عفاف و حجاب مقام و ارزش زن بالاتر از مقام مرد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نماشگاه های عفاف و حجاب را یکی از راه های فرهنگی ترویج مسأله حجاب در جامعه دانست و تصریح کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه ها باید در سطوح بالاتر همواره مورد توجه قرار گیرد.

طاهایی با تأکید بر این که همه باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنیم، گفت: اجرای این طرح و نهادینه کردن این فرهنگ تنها از عهده یک سازمان و نهاد بر نمی آید.

استاندار مازندران با بیان این که امروز اروپا از موج توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در کشورهای خود در هراس است، بیان داشت: این نشان دهنده آن است که عفاف و حجاب تنها مختص چند کشور نیست؛ بلکه امروز ما شاهد توسعه و گسترش آن در کشورهای اروپایی نیز هستیم.

وی پاکدامنی را ارزشمندترین اسلحه برای حفاظت از کیان ملت ها دانست و تصریح کرد: امروز نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در سطوح مختلف جامعه و نیز توسعه آن در کشور دیگر می تواند بهترین سلاح برای مقابله با دشمان نظام اسلامی باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات