۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۸۰۵۴۶

تشریح عملکرد بزرگ‌ترین سامانه‌‌ فرهنگی اطلاع‌رسانی کشور

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مؤسسه و پایگاه اینترنتی راسخون در عرصه موقوفات فرهنگی، راه‌اندازی شده است که هم اکنون از بزر‌گ‌ترین سامانه های فرهنگی ـ‌ اطلاع رسانی به شمار می رود.
راسخونبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیداحمد سجادی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، روز گذشته در نشستی مطبوعاتی در خصوص فعالیت های فرهنگی موسسه راسخون اظهار داشت: باید تلاش کنیم در راستای تعالیم انبیا که همان تعلیم و تزکیه جامعه است گام برداریم.

وی افزود:‌ از آنجا که برخی از موقوفات، مربوط به حوزه های علمیه، علم آموزی و امور فرهنگی است، یکی از وظایف سازمان اوقاف در راستای عمل به نیت واقفان این است که تزکیه و تعلیم جامعه را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.

حجت الاسلام سجادی خاطرنشان کرد: به همین منظور سازمان اوقاف، موسسه فرهنگی هنری نور راسخون را در اواخر سال 1386 راه اندازی کرد که در جهت نشر و توسعه تبلیغ دینی در بین اقشار جامعه پیش می رود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری نور راسخون گفت: یکی از بخش های این موسسه، پایگاه اینترنتی راسخون است که در سال 87 راه اندازی شده و روزانه بیش از صدهزار بازدیدکننده دارد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر سایت فقط به زبان فارسی است ادامه داد: زبان های انگلیسی و عربی این پایگاه نیز به زودی راه اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام سجادی با اشاره به این‌که امریکا، کانادا، انگلیس به ترتیب بیشترین آمار بازدیدهای خارجی سایت را تشکیل می دهند افزود: پس از ایران، کشورهای خاورمیانه بیشترین مراجعات را به این پایگاه دارند.

وی با اشاره به وجود بیش از پنجاه هزار مقاله در پایگاه اینترنتی راسخون ابراز داشت: دین پژوهی، مهدویت، هنر، علم و زندگی، خانواده، علوم نوین، معرفی مشاهیر و شخصیت های ملی مذهبی(‌با استفاده از کتاب های تراجم و شخصیت شناسی) از موضعاتی است که این پایگاه بدان می پردازد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با وجود هفتاد خبرنگار افتخاری در سراسر کشور روزانه 200- 150 خبر در بخش اخبار پایگاه منعکس می شود تصریح کرد: صوت و فیلم، دانلود نرم افزار، قرآن، مداحی، آواهای دافع مقدس، موبایل، کارت پستال، مشاوره، وبلاگ، کتابخانه موضوعای، انجمن ها، نرم افزار و کتابخانه همراه و فیض آنلاین از بخش های مختلف پایگاه اینترنتی راسخون به شمار می رود.

وی گفت: مقالات و کتاب ها به صورت چکیده نویسی، دانلود از سایر سایت های تخصصی، نگارش توسط محققین موسسه، ترجمه مقالات از زبان های دیگر و یا مجلات و روزنامه های معتبر در پایگاه قرار می گیرد.

وی با بیان این‌که این پایگاه از سوی گروهی جوان و متدین اداره می شود یادآور شد: پرتال راسخون به عنوان یکی از بزرگ ترین سامانه های فرهنگی اطلاع رسانی درصدد است منبعی غنی و پربار از اطلاعات عمومی و تخصصی در زمینه های مختلف را به زبان های روز دنیا فراهم سازد.

حجت الاسلام سجادی گفت: به منظور بهره گیری از فکر مخاطبان، همایش های کاربران راسخون در شهرهای مختلف برگزار می شود تا علاوه بر ارتباط مجازی، کاربران و مسوولان این پایگاه ارتباط حقیقی با هم داشته باشند، این همایش تاکنون در شهرهای اصفهان و یزد برگزار شده و پس از مشهد همزمان با نیمه شعبان در همدان نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که از بیست هزار کاربر فعال، هفده درصد در مشهد هستند اظهار داشت: همایش بزرگ کاربران راسخون در مشهد نوزدهم تیرماه همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) در محل تالار نور این شهر برگزار شد.

قابل ذکر است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این پایگاه می‌توانند به نشانی www.rasekhoon.net مراجعه کنند./930/ت301/س
ارسال نظرات