۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۸۰۵۵۳
آیت الله نوری همدانی در همایش بصیرت و مرجعیت:

اگر خواص متحد می شدند، میدانی برای فتنه گران باقی نمی ماند / مهم ترین اصل امروز کشور تبعیت از رهبری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در همایش بصیرت و مرجعیت ،‌ بی بصیرتی برخی از خواص و نخبگان در حوادث بعد از انتخابات را عامل مهم تداوم این اتفاقات تلخ دانست و تاکید کرد:‌ اگر از روز اول وقوع این حوادث،‌ نخبگان جامعه متحد می شدند،‌ میدان برای فتنه گران باز نمی شد.
آيت الله نوري همداني در همايش بصيرت و مرجعيت استان کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز(بیستم تیرماه) در همایش بصیرت و مرجعیت که با حضور طلاب،‌ روحانیان و ائمه جمعه و جماعات استان کرمان در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد،‌ با اشاره به روایتی از علما به عنوان وارثان انبیا الهی یاد کرد.

وی با اشاره به اهمیت کار طلاب و روحانیان و رسالت های سنگین آنان در شرایط کنونی گفت: علما باید صفات عالیه مورد تایید انبیاء و اولیا الهی را در خود بوجود آورده و این صفات را در خود پرورش دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با یادآوری فرازهایی از سخنان گهربار امام علی(ع) در خطبه اول نهج البلاغه ابراز داشت:‌ داشتن علم و توام کردن آن با عمل،‌ برخورداری از سعه صدر و هدایت جامعه از جمله وظایفی است که طلاب و روحانیان باید به آن توجه کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش برجسته علما و بزرگان در حفظ و حراست از ارزش های والای اسلامی تاکید کرد: علما و بزرگان دینی با قلم و بیان خود به اسلام خدمت کرده اند و مقام شان بسیار بالاست.

وی در ادامه با اشاره به حوادث سال گذشته و فتنه بعد از انتخابات، از چراغ سبز فتنه گران به دشمنان و استکبار جهانی انتقاد کرد و با بیان اینکه سکوت و موضع گیری دوپهلوی خواص و نخبگان در این حوادث نقش داشت، گفت: ای کاش خواص و نخبگان بصیرت خود را بکار می گرفتند و به طور صریح و شفاف مواضع خود را در قبال دشمنان و فتنه گران اعلام می کردند.

این مرجع تقلید، با ابراز تاسف از بی بصیرتی برخی از خواص و نخبگان جامعه در قبال حوادث بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: اگر اهل بصیرت از روز اول که این حوادث به وقوع پیوست، ‌متحد می شدند و مواضع خود را به طور شفاف بیان می کردند،‌ میدانی برای فتنه گران باقی نمی ماند و ما این حوادث تلخ را شاهد نبودیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: امروز که این حوادث پشت سر گذاشته شده،‌ نیاز است روحانیت با خودسازی به انجام رسالت های خود بپردازد و مردم را هدایت کند.

وی ابراز داشت: بحمدلله قاطبه مردم ایران بسیار خوب هستند و همواره پشتیبان و حامی انقلاب بوده و هستند و این موضوع را در حوادث بعد از انتخابات و حماسه نهم دیماه و 22 بهمن به خوبی نشان دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مهم ترین اصل امروز نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ حفظ انقلاب و حمایت و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و همه باید به این موضوع مهم توجه کنند.

این مرجع تقلید در ادامه، با تجلیل از مدیریت های مدبرانه مقام معظم رهبری در دوران تصدی ایشان بر منصب ولایت فقیه، ‌راهبری های حکیمانه ایشان را عامل مهمی در برون رفت کشور از فتنه بعد از انتخابات دانست و تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای بعد از امام راحل به مدت بیست سال به بهترین شکل ممکن انقلاب را اداره و مدیریت کرده اند و نظام مقدس اسلامی را به ساحل امن آرامش رسانده اند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: امروزه با وجود ولی فقیه هوشیار و بیداری همچون حضرت آیت الله خامنه ای، انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و عزت ایستاده است و روز به روز نیز ایران اسلامی صاحب دستاوردهای مختلفی در عرصه های علمی،‌ پزشکی،‌ هسته ای،‌ فناوری و دیگر حوزه ها می شود و باید همه قدردان انقلاب اسلامی و نعمت ولایت فقیه باشیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات