۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۸۰۵۶۱
در نشستی خبری؛

فعالیت‌ها و اقدامات مرکز حجاب ریحانه النبی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س) در نشستی خبری،‌ برنامه ها،‌ فعالیت‌ها‌ و دستاوردهای این مرکز فرهنگی را تشریح کرد.
حجاب و عفاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی،‌ پیش از ظهر امروز یک‌شنبه بیستم تیرماه، در نشستی خبری با حضور خبرنگاران،‌ فعالیت ها،‌ اقدامات و برنامه های این مرکز را تشریح کرد و گفت:‌ مرکز حجاب ریحانه النبی در سال 84 به همت شماری از مبلغان حوزه علمیه تاسیس شد و در حال حاضر این مرکز افزون بر شهر قم در پنج شهر شامل شهرهای مشهد،‌ ساری،‌ تهران،‌ شهرری و ارومیه نمایندگی دارد و توانسته است طرح های بسیار خوبی را در راستای نهادینه کردن حجاب و عفاف در کشور انجام دهد.

وی با اشاره به فعالیت شش معاونت در این مرکز فرهنگی ابراز داشت:‌ معاونت های امور مالی و اداری،‌ توسعه طرح های کاربردی حجاب و عفاف،‌ پژوهش و آموزش،‌ امور هنری و امور رسانه در مرکز فرهنگی ریحانه النبی فعال است و تاکنون نیز طرح های و برنامه های بسیار خوبی را اجرا کرده است.

حجت الاسلام ابراهیم پور ادامه داد: به منظور توسعه و گسترش طرح های کاربردی مرتبط با مقوله حجاب و عفاف،‌ تاکنون جلسات متعددی با برخی از معاونت های وزارت کشور انجام شده که این دیدارها نتایج بسیار خوبی را نیز به دنبال داشته است.

وی مرکز حجاب ریحانه النبی(س) را تنها مرکز فرهنگی کاربردی در زمینه حجاب و عفاف دانست و تاکید کرد: در بخش های اجرایی نیز این مرکز فرهنگی طرح های بسیار خوبی را از جمله طرح حجاب ریحانه النبی ویژه مدارس ابتدایی آغاز کرده است که این طرح در سال گذشته در بیش از پنجاه مدرسه اجرا شد و نتایج و آثار بسیار خوبی نیز به دنبال داشت.

حجت الاسلام ابراهیم پور همچنین از آموزش مربیان حجاب به همت مرکز حجاب ریحانه النبی خبر داد و ابراز داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده، تاکنون حدود دویست نفر از طلاب خواهر حوزه های علمیه در طرح تربیت مربی حجاب آموزش های لازم را فراگرفته اند.

وی استقبال دانش آموزان و خانواده ها را از طرح های خوش حجابی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:‌ اجرای طرح های خوش حجابی و طرح انتخاب حجاب برتر از سوی دانش آموزان بسیار موفقیت آمیز بوده است و بیش از نود درصد از دانش آموزان با اختیار خود وارد این طرح ها شده اند.

حجت الاسلام ابراهیم پور، جشن حجاب را از دیگر طرح های مرکز حجاب ریحانه النبی ذکر و تصریح کرد: برگزاری راهپیمایی سالانه حجاب و عفاف از دیگر برنامه های فرهنگی این مرکز است که در سال جاری این راهپیمایی با حضور هفت هزار نفر دانش آموز در پنج شهر کشور برگزار شد و بازتاب‌های داخلی و خارجی فراوانی نیز داشت.

گفتنی است، مشروح فعالیت‌ها و اقدامات مرکز حجاب ریحانه النبی، به زودی در خبرگزاری رسا منتشر می‌شود.‌/924/پ202/س
ارسال نظرات