۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۸۰۵۷۹
امام جمعه تبریز:

در دریافت مالیات به طبقات ضعیف جامعه ‌توجه شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که در دریافت مالیات باید طبقات اقتصادی افراد را در نظر گرفته و عادلانه برخود شود، گفت: مالیات از حیاتی‌ترین مسائل اداره هر کشور و نظامی به شمار می آید.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با رؤسای ادارات مالیاتی استان اظهار داشت: ترویج فرهنگ مالیات در کشور رابطه مستقیم با آبادانی دارد، برای داشتن ایرانی آباد و توسعه یافته باید فرهنگ مالیاتی در کشور گسترش و همگانی شود

وی با تأکید بر این‌که در دریافت مالیات باید طبقات اقتصادی افراد در جامعه عادلانه رعایت شود، تصریح کرد: نباید در این امر نسبت به افراد کم بضاعت اجحاف و سخت گیری صورت گیرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اخذ مالیات های سنگین از مشاغلی همچون صنعت نساجی، پوشاک و بافندگی که به دلیل واردات بی رویه کالاهای خارجی در رکود بسر می‌برند، خلاف انصاف و عدالت بوده است.

وی با تأکید بر حمایت دولت ار صنایع داخلی و حمایت از سرمایه گذاران خارجی گفت: باید با تعامل، مماشات و ارایه تخفیف های ویژه صنعتگران داخلی را به ادامه روند کاری برای پیشرفت کشور تشویق کرد.

آیت الله شبستری گفت: دریافت مالیات با زور و اجبار از افراد کم بضاعت باعث بدبینی آنان به نظام جمهوری اسلامی که بر اساس رافت و رحمت بنیان نهاده شده می شود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که اخذ مالیات از حیاتی‌ترین مسائل اداره هر کشور و نظامی به شمار می آید، ادامه داد: اخذ مالیات ریشه در مبانی دینی دارد، واژه و عبارت زکات در کلام الله مجید تنها در غلات، حیوانات و سکه خلاصه نشده بلکه این امر حقوق واجب تمامی مسلمانان محسوب می شود.

وی با بیان اینک‌ه مالیات یک امر دینی و تکلیفی شرعی برای عموم است، افزود: پرداخت مالیات تکلیفی شرعی مانند نماز و روزه است، همگان باید اهتمام جدی به پرداخت مالیات جدی داشته باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات