۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۸۰۶۳۰
آیت الله حیدری:

نبود فرهنگ نهی از منکر در عرصه حجاب پذیرش شکست در برابر دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری نبود فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب را یک نوع عقب نشینی و پذیرش شکست در برابر دشمن دانست.
آيت الله حيدري
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یکی از محور‌های جنگ نرم دشمن استحاله فرهنگی، سیاسی و اخلاقی دانست و اظهار داشت: یکی از راهکار های دشمن برای استحاله اخلاقی ترویج بد حجابی و بی حجابی است و این یک مسأله سرنوشت ساز است و اگر در این زمینه نهی از منکر انجام نشود یک نوع عقب نشینی در برابر دشمن و پذیرش شکست است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ حجاب اظهار داشت: حجاب از ضروریات دین و دارای گستره بسیار فراوانی است و رسالت نهادینه کردن آن به عهده همه افراد جامعه، نهاد های حکومتی و مردمی است.

آیت الله حیدری به همکاری همه نهادها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: نباید توقع داشته باشیم با تصدی یک نهاد مخصوصا نهادهایی که اعمال قوه قهریه می کنند بتوان از عهده نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب برآمد.

استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به نقش خانواده در احیای ارزش‌های اسلامی ابراز داشت: اگر محیط خانواده آکنده از عفت و حیا باشد و خانواده در این زمینه احساس مسؤولیت کند می‌تواند با روش‌های مناسب تربیتی دختران را به حجاب متمایل کند به طوری که دختران تا پایان عمر به این مسأله پایبند خواهند بود.

امام جمعه موقت اهواز دومین نهاد نقش آفرین در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نهاد مدرسه دانست و خاطر نشان کرد: تشکیلات آموزشی، استادان و معلمان باید این مسأله را سر‌لوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و با برنامه‌ریزی و استفاده از روش‌های تربیتی مناسب برای احیای فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری با اشاره به نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: رسانه ملی می تواند به صورت مستقیم و با استفاده از کارشناسان، ابعاد مختلف مسأله حجاب را مورد بحث قرار داده و الگوهای متین و مناسب و حجاب برتر را نشان دهد و همچنین می تواند به صورت غیر مستقیم و با نشان دادن فیلم های مناسب و استفاده از هنر‌پیشه‌هایی که حساسیت لازم را نسبت به مسأله حجاب دارند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب حرکت کنند.

وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف ضمن استفاده از روش‌های فرهنگی، تربیتی و تشویقی باید از روش‌های قهرآمیز در مقابل افرادی که نسبت به مسأله حجاب متعهد نیستند و با لجام گسیختگی، محیط و بستر جامعه را به جریانات بی حجابی آلوده می‌کنند، استفاده کرد.

استاد عالی حوزه علمیه در پایان از دولت خواست با اجرای بخشنامه‌های صادر شده و استفاده از اهرم‌های اجرایی، کارمندان ادارات دولتی را که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، به استفاده از حجاب کامل و پوشش مناسب ملزم کند./945/ت301/س
ارسال نظرات