۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۸۰۶۴۰

آثار حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی در فضای مجازی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی با طراحی جدید در فضای مجازی قرار گرفت.
پايگاه اطلاع رساني حجت الاسلام سيد هادي خسروشاهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی همراه با بخش های متنوع در فضای مجازی به روز رسانی شد.

این پایگاه از بخش های گوناگونی مانند مقالات، کتاب، مصاحبه، خاطرات، آلبوم، ویژه نامه و اخبار تشکیل شده است که در بخش کتاب سه زیرمجموعه؛ کتاب های فارسی، کتاب های عربی و دانلود کتاب درج شده است که با ورود به بخش های کتاب های فارسی و عربی می توانید ضمن مشاهده تصویر روی جلد هر کتاب، شناسنامه، فهرست مطالب مندرج در هر کتاب و نیز متن هر کتاب را به طور کامل مطالعه نمایید.

بخش مقالات از دیگر بخش های این پایگاه است که مقالات سیاسی، فرهنگی و تاریخی را در آن می توانید مورد مطالعه قرار دهید که بعنوان نمونه مقالاتی درباره سید جمال الدین، امام موسی صدر، اخوان المسلمین و آیت الله کاشانی درج شده است.

در مقاله ای با نام پیوند دموکراسی و حکومت دینی، می خوانیم: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حقوق و آزادی های سیاسی و اجتماعی شهروندان را تضمین می کند و اصل نظارت بر قدرت را به منظور جلوگیری از هر گونه خودکامگی مدنظر قرار داده است. در مورد رهبری نیز شرط عدالت و تقوا به عنوان مکانیسم درونی نظارت مدنظر قرار گرفته و مجلس خبرگان نیز بر عملکرد رهبری نظارت دارد. سایر نهادهای قدرت از جمله مجلس، ریاست جمهوری و قوه قضائیه نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت نظارت مردم قرار دارند.بر اساس آنچه گفته شد، می توان گفت نظام اسلامی در مورد حفظ حقوق و منافع ملت و تحقق مشارکت مردم گوی سبقت را از نظام های مبتنی بر دموکراسی ربوده است.
دموکراسی مفهوم گسترده ای است که برخی از متفکران آن را بنا نهادند و بسیاری از اندیشمندان و صاحب نظران سیاسی طی قرن ها آن را گسترش دادند. از مفهوم دموکراسی تعابیر و تفاسیر متعدد و متنوعی ارائه شده و همین امر موجب شده است دموکراسی در عمل به صور گوناگون ظاهر شود. اما بین این اشکال و مضامین مختلف وجه مشترکی وجود دارد که به منزله رکن اصلی و اساسی دموکراسی به شمار می آید و این رکن در دو کلمه خلاصه می شود: حکومت مردم. حکومت مردم نیز مفهوم وسیعی است و راهکارها و ابزارهای متعددی می طلبد که بارزترین و شایسته ترین آنها انتخابات و مراجعه به افکار عمومی است.

مصاحبه بخشی است که در این پایگاه اطلاع رسانی به منظور بیان نظرات حجت الاسلام خسروشاهی قرار داده شده است و به سه زیرمجموعه؛ علما و مراجع، شخصیت های داخلی و شخصیت های بین المللی تقسیم شده است.

در بخش علما و مراجع؛ می توانید مطالبی را درباره حضرات آیات امام خمینی، خویی، علامه طباطبایی، اراکی، کاشانی و ... (ره) مطالعه کنید.

در بخش شخصیت های داخلی نیز می توانید مطالبی را درباره حضرات آیات قاضی طباطبایی، صدوقی، جمی و علامه میرزا حسن مصطفوی، دوانی، سراج انصاری و ... ؛ شهیدان آیت الله مرتضی مطهری، آیت الله دکتر سید محمد بهشتی، آیت الله دکتر مفتح، آیت الله سعیدی و ... (ره) و همچنین شخصیت هایی چون مهرداد اوستا، غلامرضا سعیدی، دکتر سحابی، مهندس مهدی بازرگان، دکتر شریعتی، دکتر سید جعفر شهیدی، کیومرث صابری فومنی، سید مصطفی عالی نسب، صدر بلاغی و ... (ره) مطالعه بنمایید.

علاقمندان با مراجعه به نشانی
www.khosroshahi.net در فضای مجازی می توانند از این پایگاه استفاده کنند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات