۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۸۰۶۴۳

همایش‌های مهدوی در پنج قاره دنیا برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اروپا و آمریکا مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری همایش‌های مهدوی در پنج قاره جهان خبر داد.
همایش‌های مهدوی در پنج قاره دنیا برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مؤسسه آینده روشن بشریت، حجت الاسلام محمود خلیل زاده گفت: با توجه به گستردگی موضوعی همایش بین المللی دکترین مهدویت، مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نظر دارد این همایش را در سطح جهانی نیز برگزار کند.

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با مدیران برگزاری این همایش، طرح برگزاری این همایش‌ها در پنج قاره جهان در دستور کار مدیران مجمع قرار گرفته است.

مشاور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: این همایش با هدف تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در پنج قاره جهان در کشورهایی همچون؛ آلمان، اتریش، جمهوری آذربایجان، اندونزی، مالزی، کانادا، سوریه، لبنان و بیشتر کشورهای آفریقایی که مجمع در آنجا دارای نمایندگی است، برگزار می شود.

وی گفت: در کنار این همایش ها، سعی می شود، نمایشگاه های فرهنگی و هنری با محوریت آثار جشنواره های مهدوی بویژه آینده روشن برپا شود.

خلیل زاده خاطرنشان کرد: عنوان این همایش ها در کشورهای محل برگزاری، بنا بر نوع فرهنگ، شرایط اجتماعی و سیاسی و مذهبی آنجا تفاوت می کند.

وی اظهار داشت: امید است این همایش ها بتواند در ایجاد فضای فرهنگی برای تبیین فرهنگ انتظار حقیقی در میان ملت های مسلمان نقش آفرین باشد و فعالان ادیان دیگر نیز در این برنامه ها شرکت کنند و به یک مفاهمه جهانی در این عرصه دست یابیم.

مدیرکل اروپا و آمریکا مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص قاره های مختلف برگزاری همزمان این همایش ها در نیمه شعبان میسر نیست و این همایش ها با فاصله زمانی نزدیک به هم برگزار می شود.

وی گفت، بنای برگزاری همایش دکترین مهدویت در سراسر جهان، موقتی نیست و قرار است این برنامه‌ها هر سال با شکل تازه تر و بهتر در نقاط دیگر جهان نیز برگزار شود./909/د102/س
ارسال نظرات