۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۸۰۶۵۴
پژوهشگرعلوم تربیتی:

وارونه سازی ارزش ها نسل جوان امروز را تهدید می کند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگرعلوم تربیتی گفت: در فضایی که رسانه های غربی در صدد تشکیل آن هستند، قناعت جای خود را به مصرف گرائی داده و حجاب به جلوه گری تبدیل شده است.
حجاب

حجت الاسلام حامد مبینی، پژوهشگر حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه امروز حجاب از مقولاتی است که باید مورد تاکید قرار گیرد گفت: حجاب در جامعه امروز به عنوان پیشانی ایمان و نماد جامعه اسلامی و نشانه دین داری تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نهادینه کردن حجاب در جامعه بدون توجه به نقش خانواده ها امکان پذیر نیست، ادامه داد: خانواده باید التزام عملی به احکام اسلامی را به فرزندان خود آموزش دهد و اهمیت حجاب و پیامدهای بی حجابی را تبیین کند.

این محقق علوم حوزوی با اظهار تاسف از رواج فرزند سالاری در جامعه بیان داشت: امروز شاهد خانواده هایی هستیم که با وجود محجبه بودن مادر، فرزند به حجاب کامل ملتزم نیست و این ناشی از تساهل خانواده ها و بی توجهی به مقدم بودن ارزش های اسلامی در تربیت است.

وی حجاب را یک امر شخصی گره خورده با مسائل اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: طراحی جامعه باید به گونه ای باشد که تمام نشانه ها، نمادها و مکان ها انسان را نه تنها از خداوند دور نکند بلکه معنویت را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

این محقق علوم تربیتی، مدرنیته و مد گرائی را آفت جامعه عنوان کرد و گفت: در فضایی که رسانه های غربی در صدد تشکیل آن هستند، قناعت جای خود را به مصرف گرائی داده و حجاب به جلوه گری تبدیل شده است.

وی حجاب کامل را نشانه ای از دین‌داری عنوان کرد و گفت: ما نمی‌توانیم کسی را که یک حکم فقهی را اجرا نمی کند بی دین بدانیم ولی این سوال برای متدین هست که چگونه این شخص که در برخورد خود با دیگران به هیچ مرزی پایبند نیست، می تواند رابطه صحیحی با خداوند داشته باشد.

پژوهشگر حوزه علمیه قم، گفت: وارونه سازی ارزش ها امری است که نسل جوان امروز را تهدید می کند.

وی ادامه داد: زمانی حجاب به عنوان یک امر مسلم و ارزشی در جامعه پذیرفته شده بود و زنان حاضر بودند هر محدویتی را برای حفظ آن بپذیرند، اما امروز با بروز رسانه هایی که الگوهای غربی را تبلیغ می کند و شعارهایی که فمنیست ها برای زنان سر می دهند، ذهن و دل جوانان مشغول شده است و این شرایط کار فرهنگی قوی تری را طلب می کند.

این کارشناس دینی گفت: تا چه زمانی بابد منتظر باشیم تا جبهه فرهنگی و هنری دینی شکل گیرد و تا چه وقت باید فرصت را به نفع دشمن در کار فرهنگی از دست بدهیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات