۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۸۰۶۵۷

طلاب مباحث تئوری حجاب را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عفاف اعم از پوشش و دارای مصادیق متعددی است، تأکید کرد: طلاب آیات حجاب و عفاف را از متون اسلامی استخراج کرده و در مباحث تبلیغی به تفسیر وتشریح آن بپردازند.
حميد ميرباقري
حجت الاسلام سید حمید میرباقری، استاد حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد بیان داشت: در حکومت اسلامی باید احکام الهی به طور کامل اجرا شود و اگر در جامعه اسلامی عده ای با عناد ولجاجت و نه از روی ناآگاهی احکام الهی را زیر پا بگذارند، مستلزم برخورد قانونی هستند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی می فرمایند شأن اداره حکومت را که برای رسول خدا بوده است، برای فقیه قائل هستیم گفت: اگر ما قائل به حکومت ولی فقیه در زمان غیبت باشیم، حکم ولی فقیه را می پذیریم؛ یعنی اگر ولی فقیه برای مقابله با بدحجابی حکمی صادر کرد باید همانند حکم رسول خدا(ص) پذیرفته شود.

حجت الاسلام میر باقری اظهار داشت: امروز پس از گذشت سی سال از انقلاب تفاوت بین حجاب وعفاف تبیین نشده است و عده ای بر این باورند که حجاب تنها به معنای پوشش است؛ در حالی که اسلام هدف از پوشش را حفظ عفاف خانواده بیان می کند.

وی در ادامه بیان داشت: فعالیت های فرهنگی در زمینه حجاب وعفاف باید به افراد جامعه آگاهی بدهد؛ وآگاهی بخشیدن به جامعه باید همراه با برخورد قانونی باشد و تببین شود که حجاب چون از اصول اسلامی است، باید رعایت شود.

پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این‌که چادر نمونه‌ای از عفاف و مصداقی از حجاب و پوشش است، ابراز داشت: در هنگام تشریح مقابله با بدحجابی، ذهن افکار عمومی به سمت مسأله پوشش می رود و از برخورد با نامحرم غافل می شوند و جامعه را در تببین مسأله حجاب دچار مشکل و از هدف اسلام، یعنی عفاف دور می کند؛ در صورتی که عفاف مصادیق دیگری همانند بر خورد با نامحرم و نوع و رنگ لباس دارد.

حجت الاسلام میرباقری با بیان این‌که حوزه‌های علمیه فی نفسه باید به کارهای تئوریک با موضوع حجاب بپردازند، تأکید کرد: طلاب باید آیات حجاب و عفاف را از متون اسلامی استخراج کرده و در مباحث تبلیغی به تبیین و تشریح این مباحث بپردازند.

وی در پایان بیان داشت: حوزه علمیه وظیفه رساندن حکم خدا به مردم را دارد و فعالیت‌های اجرایی بر عهده حوزه علمیه نیست./968/ت302/س
ارسال نظرات