۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۸۰۶۶۷

طرح ساماندهی استادان حوزه علمیه خوزستان اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش دفتر نظارت بر حوزه‌های علمیه خوزستان از اجرای طرح ساماندهی استادان و برگزاری آزمون استادی ویژه در این استان‌ خبر داد.
طرح ساماندهی استادان حوزه علمیه خوزستان اجرا می‌شود
حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش دفتر نظارت بر حوزه های علمیه خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به طرح ساماندهی استادان حوزه های علمیه خوزستان اظهار داشت: واحد اساتید این معاونت در راستای جذب و ساماندهی اساتید حوزه های علمیه خوزستان اقدام به برگزاری دوره های ارتقای سطح علمی و آزمون استادی کرده است.

حجت الاسلام آلبکل ادامه داد: معاونت آموزش دفتر نظارت بر حوزه های علمیه خوزستان از حدود چهل نفر برای شرکت در آزمون استادی ویژه منطقه خوزستان ‌نام‌نویسی به عمل آورده است که در صورت قبولی به مدت یک سال متعهد به تدریس در شهرستان‌های محروم خواهند شد.

وی خاطر‌نشان کرد: افزایش اساتید حوزه علمیه به دو عامل از جمله اعلام نیاز حوزه‌ها و تقاضای طلاب واجد شرایط برای شرکت در آزمون استادی، بستگی دارد و هم اکنون حدود دویست استاد در 27 حوزه علمیه خوزستان به تدریس مشغول هستند که به زودی شصت نفر به این آمار اضافه می شود.

معاون آموزش دفتر نظارت بر حوزه های علمیه خوزستان به تشریح مراحل آزمون استادی پرداخت و اظهار داشت: مرحله نخست آزمون، برای تدریس در پایه یک تا سه است و استادان پس از یک سال تدریس می توانند در آزمون استادی پایه چهار تا شش شرکت کرده و بعد از آن نیز نسبت به تجربه کسب شده و پایه تحصیلی خودشان در آزمون استادی مراحل بالاتر شرکت کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات