۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۸۰۶۸۰
معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه:

نماز جمعه، انقلاب اسلامی را در برابر تهاجم همه جانبه دشمنان بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه با اشاره به آثار نماز جمعه در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی جامعه گفت: نماز جمعه انقلاب اسلامی را در برابر تهاجم همه جانبه دشمنان بیمه می کند.
نماز جمعه


حجت الاسلام منتظری معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه و نقش مرحوم آیت الله طالقانی در انقلاب اسلامی ابراز داشت: شخصیت مرحوم آیت الله طالقانی در انقلاب اسلامی بسیار برجسته است و وی مورد قبول همه شخصیت ها بود.

وی آیت الله طالقانی را فردی عالم و از جمله شخصیت های زجر کشیده و موجه انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: این شخصیت برجسته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همراه نهضت امام راحل بود و در راه مقابله با رژیم ستم شاهی سال ها زندان رفت و زجر کشید.

حجت الاسلام منتظری، با اشاره به خطبه های صریح و دلنشین آیت الله طالقانی در نماز جمعه خاطرنشان کرد: امام راحل با درایت و شناخت کاملی که از این شخصیت برجسته داشتند، وی را به عنوان اولین امام جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب منصوب کردند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه، نماز جمعه را ظرفیتی فوق العاده و بسیار بالا در انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: نماز جمعه در آشنا کردن جامعه با حوادث و جریانات مختلف و تبیین مسائل و رویدادهای داخلی و بین المللی به ویژه مسائل امت اسلام نقش اساسی دارد.

وی آگاهی مردم از جریانات و حوادث جهان اسلام را مهم ارزیابی و تصریح کرد: خطبه های نماز جمعه در روشنگری جریانات و حوادث مختلف و همچنین بصیرت دهی به اقشار مختلف مردم نقش اساسی دارد.

حجت الاسلام منتظری، با بیان اینکه نماز جمعه انقلاب اسلامی را در برابر هجوم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دشمنان بیمه می کند ابراز داشت: نفس حضور پرشور اقشار مختلف مردم در نماز های جمعه و گوش فرا دادن به خطبه های نماز، تاثیرات بسیار خوبی را بدنبال دارد و توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را خنثی می کند.

وی نماز جمعه را یک فریضه عبادی، سیاسی و اجتماعی خواند و تاکید کرد: نماز جمعه مثل یک سازمان و دستگاه تنظیم کننده، مسائل انقلاب را تنظیم می کند و اگر هم جریاناتی بخواهند علیه انقلاب و ارزش ها توطئه های بکنند با روشنگری خطبای جمعه نقشه های آنان خنثی و مردم آگاه می شوند.

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه، با اشاره به حوادث مختلف روی داده در انقلاب اسلامی، خطبه های نماز جمعه را سد محکمی در برابر دشمنان دانست و گفت: این نماز جمعه بود که توطئه های منافقان و جریان های لیبرال، ملی گرایان و دیگر گروه های منحرف را برملا و خنثی کرد.

حجت الاسلام منتظری در ادامه، با بیان اینکه قوام هر نظامی به قانون اساسی آن وابسته است تصریح کرد: در جریان نوشتن و تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی، عده ای از جریانات نسبت به اصل ولایت فقیه مخالفت های بسیاری داشتند و بحمدلله خبرگان تدوین قانون اساسی روی این موضوع پافشاری کرد و روشنگری و تبیین موضوع از سوی ائمه جمعه نیز در این راستا بسیار مهم و اثرگذار بود.

وی افزود: ملت قهرمان و انقلابی و متعهد جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور حماسی و پرشور خود در نمازهای جمعه سراسر کشور، حمایت خویش را از انقلاب اسلامی، آرمان های امام و رهبری و ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده اند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات